Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp tror jeg "klikker" snart. Har ikke fått søvn de siste 3 ukene og kjenner at det går på helsa løs .......

Har en gutt på 23 mnd som legger seg i 1900-1930 tiden. Og vi er så heldige at han er kjempeflink til å sovne ganske fort av seg selv. Men det vi sliter med er at han vil stå opp kl 0530 hver jævla dag. Og det er alt for tidlig når vi akkurat har fått en liten baby som knapt sover i løpet av natten :(

Vi prøver å legge han ned igjen når han våkner, men det ender bare med at han står og skriker til han vekker lillesøster.

Han sover ca 1,5 time på formiddagen ( ca 1130-1300)

Hva ville dere gjort?? Kutte ned på formidagsluen?? Legge han tidligere?? Legge han senere??

Hvor mye sover deres barn i denne alderen?? Hva gjør dere med de som våkner så tidlig??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Har forståelse for at dette er slitsomt - men er ikke veldig unormalt dessverre! Vår gutt på 20 mnd sover fra ca 19 -20 til ca 5 -5.30 - samt at han våkner en eller to ganger hver natt. Hjelper ikke noe særlig å legge han senere. Vi tar han inn i senga til oss og koser litt før vi står opp. i ukedagene er det jo greit - da skal vi jo opp likvel, og så bytter vi på i helgen - tar en morgen hver mens den andre får sove.

Blir vel bedre etterhvert som de blir større får vi håpe... Lykke til med ny baby - og prøv å sove så mye du kan når pappaen er hjemme eller babyen sover på dagen.

Skrevet

ingen råd å gje desverre, slit med søvnen sjølv her i huset. Tenkte berre at han kanskje våkner så tidleg pga store omveltningar i livet pga baby? Kanskje han synest det er kjekt å vere åleine med ein av dåke så tidleg om morgonen? Ingen baby å dele oppmerksomheten med? Eg trur han må bruke litt tid på å bli trygg på den nye situasjonen som storebror.

Overtrøtte barn søv ikkje meir, heller mindre, så trur ikkje eg ville kutta ned på luren og heller ikkje lagt han seinare dersom han verkar trøtt.

Karin Naphaug har forresten eit triks for morgenfugler. Det går ut på å stille ei vekkerklokke. Først stiller ein tida til når han pleier å våkne (5.30) og deretter eit kvarter seinare med jevne mellomrom. Då er det viktig at dåke tar han opp med ein gong klokka ringer, noko som medfører at han assosierer ringinga med stå-opp-tid.

Skrevet

Tusen takk for svar selv om det kanskje ikke var så mange råd å hente nei :)

Har også tenkt på det du sier kvirrevitt om at han kanskje vil ha en av oss for seg selv. Lillesøster har kolikk så det blir desverre ikke så mye tid til overs til storebror her i huset nei. Har konstant dårlig samvittighet for at vi ikke klarer å ta oss like godt av han som før. Men vi er helt utslitt etter å ha vært mer eller mindre uten søvn i 3 uker nå.

Vi får prøve det vekkerklokke tipset kanskje?? For jeg er også usikker på om det vil hjelpe å kutte ned på søvnen hans ..................

Skrevet

Heisann =) har en på 14 mnd,å han står opp mellom 06 å 07 hver morgen,å han sov alt fra 1,5 tima te 2,5 tima på dagen... Å sov fra 19.30 te 05.30 e jo da 10 tima å det e kanskje nok te han... Vi får å en liten snart,å da e vi forberedt på nattevåk å opp mellom 06-07 om mårran.

Skrevet

Min 23 månting har ikke sovet ei hel natt enda,han.

Han sovner så greit og lett på kvelden,men våkner 2-3 ganger mellom midnatt og klokka er 6:30. Da er det dagen for han.

Han sovner avogtil på dagen,og da sover han ca.to timer. Men det spiller ingen rolle om han sover på dagtid eller ikke;han våkner hver natt til samme tid uansett...

MVH

NL

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...