Gå til innhold

Jøss.... dette var morro :o)

Anbefalte innlegg

Skrevet

helt siden jeg så newtons hage på nrk som liten har jeg ønsket meg ett avokadotre. har hatt utallige forsøk, og nå, for ca 2 mnd siden tok jeg en stein, kuttet av toppen og la den i en potte med jord. og i dag stod det en liten pinne, på størrelse med en fyrstikk, opp av potta.

endelig kan jeg få det avokadotreet jeg har ønsket meg så lenge :o) tihi

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spennende! Kuttet av toppen... hvorfor det? Kommer det frukt på det treet etterhvert, mon tro? I så fall hadde vi spart en del penger her i heimen!

Gjest otilie79 og gojentene<3
Skrevet

Har alltid lurt på hvordan Avokado smaker:P Har faktisk aldri spist det:/:o)

Skrevet

kuttet av toppen fordi en på jobben sa at venninna hennes hadde gjort det, og at den da begynte å spire... he he :o) derfor...

tror ikke det kommer frukt, men gøy med ett avokadotre uansett :o)

Skrevet

HÆ??? Oj! Her spiser vi advokado flere ganger i uka som regel. Enten med ost, smøreost, reker og rømme, på brødskiva eller som guaqamole (eller hvordan man nå enn skriver det!). Advokado er mmmmm! Men litt kjedelig å spise bart...

Gjest otilie79 og gojentene<3
Skrevet

Smaker det søtt, surt, salt, beskt?

Tror jeg må kjøpe det i butikken senere:o)

Skrevet

Nysgjerrig nå? ;)

Smaker ganske mildt og grønt! ;)

Pass på at du tar en som er moden. Veldig ofte er de i butikken ikke modne. De må ligge litt på kjøkken benken noen dager. Evt. kan du kjøpe spisemodne advokado (sånne topakninger...), men pass på at de ikke er for myke. Da er de ikke noe gode.

Skrevet

Jeg gjorde det samme med en sten fra en appelsin da jeg var liten.

Ble tilslutt et 1.5 meter høyt tre ut av det. Men ble ikke noen appelsiner ut av det da, det var det ikke varmt nok til.

Skrevet

ååå, intensity, nå må jeg selvfølgelig ha ett appelsintre også... :o)

Skrevet

Hmm... må ut og kjøpe jord og noen potter jeg nå...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...