Minnie Mom Skrevet 16. oktober 2007 #1 Skrevet 16. oktober 2007 Da mener jeg den som koster rundt 1900 kr, med bamse"figur" oppi. Hvor lang er den? Får man plass til den i softbag og hvor lenge kan barnet bruke posen etter at man ikke bruker bag lenger? Vet at det finnes en som er større (Lammy XL), men den blir nok ihvertfall for stor til å ha i softbagen.. ) Vil gjerne høre erfaringer! )
Gjest Skrevet 16. oktober 2007 #2 Skrevet 16. oktober 2007 Vi har bestilt den til 900, Odenwalder Eskimo..Vet dessverre ikke hvordan den andre er..Sjekk ut www.lilleprinsen.no
CleoCat Skrevet 16. oktober 2007 #3 Skrevet 16. oktober 2007 Ja, vi har den og er kjempefornøyd! Den er meget lett og fin, bamsen inni er av fleece og er god og myk. Vannavstøtende og glideslås. Den har hull for 3-punkt sele (altså 5 hull) og kan snøres godt sammen. Den er lang, så barnet ditt kan ha den lenge (3-4 år eller mer). Den blir kanskje lang i en softbag, men da er trikset å dytte enden inn i posen nederst (vanskelig å forklare). Den har antiskli på baksiden slik at den holder seg på plass i sportsdelen.
Athina' Skrevet 16. oktober 2007 #4 Skrevet 16. oktober 2007 Signerer CleoCat. Den er kjempefin og god, og barnet må da holde seg så god å varm atte :-) Jeg tenkte å kjøpe på lilleprinsen.no men så fikk jeg vite at de posene er syntetiske og ikke i dun som jeg ville ha, derfor betalte jeg heller med på barnas hus og fikk det jeg ville ha :-) Skulle ønske de laget til voksne også jeg hehe
frida-73 Skrevet 16. oktober 2007 #5 Skrevet 16. oktober 2007 Har denne ja, og er kjempesuperduper fornøyd! Den er lang, men så "fluffy" at den lett lar seg pakke ned i en softbag. Den skal kunne brukes til barnet er ca 3 år sies det..tror på det! Obs, husk å vaske på 60grader, ikke mer/mindre, og ha den i tørketrommel med to tennisballer...god som ny! Den er bare helt deilig! Har i tillegg den bittelille til bilstol, super den også!
..... Skrevet 16. oktober 2007 #6 Skrevet 16. oktober 2007 Noen som vet om den er like varm som voksipose? Jeg har brukt voksipose til sønnen min,og i den trengte han bare body,strømpebukse,votter og lue.. En genser i tillegg hvis det var mange minusgrader.
Ikke gravid Skrevet 16. oktober 2007 #7 Skrevet 16. oktober 2007 Tror mange blir opphengt i bamsemotivet og ikke i egenskapene til denne posen! Holly som det her er snakk om - dunpose med bamse applikert - er dessverre mye kaldere enn både Lammy XL og voksi. Det sier seg selv at skinn + dun er varmere enn kun dun. Vi byttet fra Holly til Lammy XL i fjor vinter pga dette. Har hørt om mange med samme erfaring. (Søk på nettet!) Den er ikke i samme kvalitet som Lammy XL. Lammy XL har dessuten dobbel rygg, både skinn og dun. Hadde voksi til førstemann som hun nå bruker i barnehagen, den er super, og i Lammyen er minstemann god og varm.
Ikke gravid Skrevet 16. oktober 2007 #8 Skrevet 16. oktober 2007 Lammy XL passer helt supert i softbag:-)
Minnie Mom Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter #10 Skrevet 16. oktober 2007 Takk for svar alle sammen! Den posen med bamse er på tilbud hos Barnas Hus til 1299 kr, var derfor jeg lurte.. ) Skjønner at Lammy XL og voksi er varmere. Vi har voksi fra før, men den er det ikke plass til i softbagen (må da bruke den rett i sportsvogna med bæreplate). Trodde også at Lammy XL var for stor til å ha oppi softbagen, men den med bamse er kanskje like stor skjønner jeg jo nå.. (er ikke fordi den har bamse at jeg vurderer den altså, he he..) Får januarbaby og hadde igrunn tenkt å bruke softbag med lammeskinn og dyne, evt voksiposen med bæreplate hvis det er veldig kaldt (nå skal jo ikke nyfødte ut i altfor mange kuldegrader, så spørsmålet er jo om det kanskje holder med lammeskinn og dyne..) Skal ikke være så lett.. )
amy_de Skrevet 16. oktober 2007 #11 Skrevet 16. oktober 2007 Noen som vet hvordan Odenwelder blir hvis du tørker den på stativ? Har ikke tørketrommel.... Holder den seg like fluffy da? Takk
Tulletutta Skrevet 16. oktober 2007 #12 Skrevet 16. oktober 2007 Da må du nok riste den ofte, for dunet vil legger seg i klumper og ikkje bli tørre. Viss det hadde vert sommer kunne du jo ha tørket den ute i vinden men det er det jo dessverre ikkje. Kan hende det går men vil egentlig ikkje anbefale det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå