Gå til innhold

Sove hele natten...Pappa trår til!


MÅNS m/lilleMarius

Anbefalte innlegg

For noen dager siden ble Marius 5mnd, igår flyttet han inn på eget rom og nå er det på tide at jeg får sovet mer enn 2timer sammenhengnde....

Marius sovnet mett og fornøyd kl 1930, fikk litt påfyll av pupp kl 2300 og nå er kl 04 og han har holdt det gående leeeeeeeeeenge!

Pappan hans driver skytteltrafikk mellom vårt rom og rommet hans, jeg

ligger bare og hører på skrikingen og griner selv!

Fy flate så vondt for en mamma! Eneste jeg vil er jo å gå inn og trøste.

Forhåpentligvis, etter et par slitsomme våkenetter for mams og paps,sover han son en liten engel...

 

Flere som sliter / prøver det samme?

SNUFS !

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Vi prøvde for et par måneder siden med at pappaen skulle gå inn å roe lillemann. Da var han mye våken på natta (med et par timers mellomrom). Men, det gikk ikke så bra. Nå har han begynt å få grøt, og er stort sett våken 1-2 ganger, så jeg synes at det må jeg tåle. I helgen har vi vært bortreist, og hadde da lillegutt sovende mellom oss. Så, når vi kom tilbake, har det vært litt vanskelig med å få han til å sove lenge på eget rom igjen. Synes det ser ut som om han har dødsangst, han blir virkelig helt fra seg, han ser desperat ut i rommet (hvis pappaen roer ham ned), spenner hele kroppen, hjertet slår kjempefort, og vi har problemer med å roe ham ned igjen, eneste som da virker er puppen. Synes det er så leit at det har blitt sånn, så vi har tatt ham med inn i sengen vår til slutt.

 

Ikke bra! Så, i dag må vi vel til med sterkere metoder igjen, dersom han ikke finner roen på eget soverom igjen. Synd, fordi jeg synes det gikk så greit. Men, vi kan jo ikke slutte å "leve", og gjøre andre ting heller, synes jeg. Til helgen skal vi igjen bort, men da for en uke, så håper det går bedre da.

 

Ønsker dere lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei mons!Vi har hatt MYYYE styr med eldstemann(3 år nå)

han ville bare sovne med puppen,selv om vi prøvde å unngå det.men tilslutt måtte jeg faktisk ha søv jeg og,men da hadde vi prøvd x antall "kurer"(ikke ferber,den er ikke bra viser d seg,og føltes helt feil for oss)men mye andre råd fra Wahlgran,helsestasjon,velmenede erfarne mødre etc..

Men vi var like langt,og slo oss tilslutt til ro med at sånn var det bare.

Trøstet meg med ahn i det minste fikk masse sunn morsmelk og masse nærhet som gir et godt fundamemt videre i livet.

han flyttet over i egen seng når han var rundt 13 mnder(noe helsesøster sa kom til å bli kjempevanskelig fordi han var så "skjemt"bort med å ligge inntill meg)men d gikk faktisk kjmpefin,han var klar for det og gråt bare litt to kvelder!!!

 

Bla,bla skal ikke kjede deg meg dette,men det jeg prøver å si er at det lært meg at man må faktisk stole på sin egen magefølelse,og vite at man kjenner tross alt sitt eget barn best.Jeg huske jeg var så redd for å gjøre så mye "feil"med førstemann,er mye mere avslappet med nmr 2!!

 

jaja!klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å fortelle om frykten min for at han kom til å ville sove i vår seng til han ble myndig,fordi jeg ammet han i søvn!haha!som sagt,han sover godt heeele natten i sin egen seng nå!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar og oppmuntring jenter!:)

 

Nå er kl snart 23 og jeg "venter" på at Marius skal våkne og få pupp en gang til før melkebutikken stenger mellom 00.00-06.00!

Etter ammingen setter jeg meg i bilen og kjører bort til mamma og pappa for å sove der til ca 05, og er tilbake til han våkner, klar for en ny dag:)Da er forhåpentligvis jeg uthvilt!Og paps er sikkert dødssliten etter en lang natt med mye hyl og skrik!:)

Huff - gruer meg litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe:) Joa, melkebutikken måtte åpne kl 03,men da hadde han sovet fra ca 19. Og etter pupp ved 03tiden,sov han til 08!!JIPPI!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!

 

Vil bare komme med en oppmuntring;))) Det er fælt mens det står på, men IKKE gi dere! Det blir SÅÅÅÅ bra etterpå når småtten faktisk skjønner at det ikke nytter, når det er natt så sover man.

Men tiden klarer du kanskje å droppe natt-melken helt oxo, slik at han bare nøyer seg med vann. Men ta en ting av gangen - dere er kjempeflinke!

Uansett hvor fælt det er, eller hvor "dårlige foreldre" dere måtte føle dere er, så gjør dere det rette - både for dere selv og gutten deres;))) Stå på!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...