Gå til innhold

jordmor/lege den siste måneden

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg var hos jordmor 10.10 og hun ba meg komme tilbake om 2 uker... altså 24.10. terminen min er 31.10... er ikke dette litt lite kontroller sånn på slutten? har bare vært hos henne 2 ganger tidligere... er 20 år og førstegangsfødende, så syntes dette egentlig er litt tynt med oppfølging. Eller er dette vanlig? syntes folk er så ofte til kontroller jeg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres veldi rart ut! Det er vanlig med kontroll en gang i måneden, de 8 siste ukene skal man ha annenhver uke og siste 4 uker HVER uke! Ring henne og be henne sette deg opp, for dette har du KRAV på. hvis ikke går det jo an å ta det hos legen, gratis skal det være uansett.

Skrevet

det var det jeg trodde! syntes bare det er så ille at man skal måtte ringe og mase.. er tross alt hennes jobb dette her, hun burde jo vite! og fastlegen min gjør bare rutinekontroll, han snakker ikke om ting og fortteller meg ting.. føler at jeg er så uforberedt, vet jo ikke noe mer enn det jeg leser selv... ikke rart folk får fødselsangst...

Skrevet

Nei, synes selv det er bedre å gå til jordmor også, som har bedre tid og som faktisk er ekspert på akkurat dette området. Utrolig dårlig at hun ikke har fulgt deg skikkelig opp,men du får bare få mest mulig ut av det nå på slutten ihvertfall da... kanskje du kan be henne om et par dobbeltimer, så du kan få snakket om alt du lurer på, og slik at hun kan ta igjen for dårlig jobb og ihvertfall forberede deg skikkelig den tiden du har igen?

Skrevet

Jeg går fortsatt bare 1 gang i måneden, men er 2. gangs fødende. Er 38 uker og skal ikke inn før på mandag... Legen sa at hvis man var i fin form og kjente liv var det ikke nødvendig med så ofte kontroll (men at man da må være veldig mye mer på vakt selv) Men første gang fulgte jeg standard prosedyre...

Skrevet

Glemte å si at det er DU som skal være trygg. Hvis DU føler at du vil ha flere kontroller, bør du stå på krava!

Skrevet

Hei! Jeg er også førstegangs og går til jordmor hver 14 dag nå på slutten også. Men det er sikkert litt forskjellig praksis da. Men hvis du føler behov for mer så be om det som de andre sier. Mye bedre det, hvis det trygger deg :o

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...