Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2007 #1 Skrevet 15. oktober 2007 Var på restaurant, hvor jeg som vanlig lurte på hva de hadde av drikkevarer som ikke inneholdt alkohol. Bestemte meg for en alkoholfri drink med jordbær. Drinken kom på bordet, jeg tok en slurk, to slurker.. men syntes nå drinken hadde et snev av alkoholsmak.. Tenkte, nei du er nå så hysterisk for alt mulig hver gang du er ute for å spise.. tok en bitteliten slurk til. Nei, måtte spørre mannen om dette, klarte ikke å slå meg til ro med at jeg kun var hysterisk.. Min mann smakte, et par venner smakte og alle konkluderte tilslutt med at jeg var blitt servert alkohol!!! Fy og fy!!! Personalet unnskyldte seg, og kom med ny drink som virkelig var uten alkohol, men allikevel.. Heldigvis tok jeg bare noen små slurker, og kombinert med mat så ble effekten på babyen forhåpentligvis sikkert heller liten.
nattensDronning Skrevet 15. oktober 2007 #2 Skrevet 15. oktober 2007 er det mulig?, det var skikkelig uprofft av de må jeg si. Jeg håper virkelig at du slapp å betale for drinken(e)!
Vestlandske meierier A/S Skrevet 16. oktober 2007 #3 Skrevet 16. oktober 2007 å fytti, da hadde jeg blitt forbanna!! herregud så sløvt...........!
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2007 #4 Skrevet 16. oktober 2007 tror neppe du eller babyen hadde tatt skade av en liten paraplydrink men den kelneren må ha vært helt idiot i hodet sitt!!!!hadde vært kjempesint selv.han måtte da forstå at du ikke skulle ha alkohol og du spurte jo etter alkoholfri også.atpåtil kunne du jo ha kjørt bil etterpå også....
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2007 #5 Skrevet 16. oktober 2007 Dette går helt fint! Sløvt av serveringsstedet, men stol på at alt er ok med den lille. Tenk på alle damene i sør-Europa som har drukket sitt daglige glass vin gjennom hele svangerskapet og likevel fått fine, friske barn! Kanskje ikke et eksempel til etterfølgelse, men det gir et fint perspektiv på hvordan andre kulturer håndterer dette med alkohol. Her i Norge blir det gjerne enten/eller og veldig svart-hvitt. Når det er sagt, så har f.eks. Frankrike blitt veldig obs på å advare gravide mot å drikke alkohol. Det tror jeg er bra! Hilsen fra gravid vinjournalist! )
Adriansmor med tulla Skrevet 16. oktober 2007 #6 Skrevet 16. oktober 2007 Babyen har nok ikke tatt skade nei....men farsken hadde klikka på de i resturangen ja.... som nevnt over her tenk om du ikke hadde merket det og satt deg bak rattet etterpå..... huff
oktoberprinsesse *mamma* Skrevet 16. oktober 2007 #7 Skrevet 16. oktober 2007 er jo ikke lenge siden det sto i avisen om 2 åringen som fikk martini (eller hva det var) istedet for eplejuice:0) foreldrene hadde reagert på at ungen ble så fjollete. hadde bestil juice og fått i tutekopp. de i resturanten unnskyldte seg med at flaskene var så like...
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2007 #8 Skrevet 16. oktober 2007 Jeg håper du klagde, for dette er jo helt hårreisende!! Tenk hvis du hadde drukket opp hele drinken og satt deg i bilen rett etterpå og blitt stoppet i kontroll? Det hjelper nemlig ikke at du er blitt servert alkohol uten din viten og vilje der i gården.
Prinsessene april05&desember07 Skrevet 16. oktober 2007 #9 Skrevet 16. oktober 2007 herregud jeg hadde klikka... Regner med dere slapp og betale??? Det er jo en ganske grov feil av dem... Hva hvis du ikke hadde merka det og drukket flere da??? nei guriland jeg hadde virkelig sagt ifra hva jeg mente, hjelpes er det mulig sier jeg bare...
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2007 #10 Skrevet 16. oktober 2007 Å milde måne. Jeg hadde gått fra vett og forstand! Først: Dette er ikke skadelig for barnet ditt. Men den forbanna sløvsekken av en servitør da! Jeg tror jeg hadde gått til avisa jeg! Håper ikke dere betalte noe som helst nei, og at servitøren , samt en evt hovmester fikk med seg dette. Skulle tatt seg ut om du satte segf i bilen for å kjøre hjem også! Fy faen. De skulle sannelig fåptt gjort opp for seg... Men viktigst : Å servere en gravid dame alkohol???? Ballespark neste!
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2007 #11 Skrevet 16. oktober 2007 Skikkelig uproft av dem! Men som flere her sier har det nok ikke skadet babyen, men det er allikevel dårlig av personalet. Har vært borti noe lignende selv, på utendørs konsert. Vi var to i følget som skulle ha alkoholfri drikke (jeg var gravid, og en annen gikk på medisiner som er skadelig å kombinere med alkohol). Gikk bort og bestilte to clausthalere, han bak disken sa ja, gikk bort til et kjøleskap et stykke unna og fant fram to flasker som han helte over i glass og kom tilbake og tok seg betalt. Jeg la tilfeldigvis merke til at flaskene (som han hadde satt fra seg et godt stykke unna) ikke så ut som clausthalerflasker, og spurte spesifikt om det var clausthaler som jeg hadde bestilt (tenkte at det sikkert var noe annet alkoholfritt, og det var jo i grunnen greit, selv om jeg syns han da kunne sagt fra at det var noe annet). Joda, de hadde ikke clausthaler, men det var alkoholfritt dette også, nemlig (husker ikke merket nå) lettøl. Jeg protesterte da, lettøl er jo ikke alkoholfritt! Jo selvfølgelig var det det, han dro fram en flaske og viste meg etiketten; "Det står jo her! Bare se; 2,4 % alkohol!" Nettopp, for det er jo alkoholfritt.... Nå hadde det jo sikkert ikke vært så big deal om jeg eller han andre hadde drukket 1 lettøl, men det var en varm sommerdag, og det kunne jo f.eks vært noen som drakk mange "alkoholfrie" øl i løpet av konserten, og så satte seg bak rattet. Og de ville da faktisk hatt promille! Og da ville det nok ikke hjelpe å si at de kun hadde bestilt clausthaler hele dagen....
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2007 #12 Skrevet 16. oktober 2007 Herregud for en fyr! Hvis lettøl hadde vært alkoholfritt hadde det ikke vært 18-årsgrense for å få kjøpt deg (jeg har jobba i butikk, man må være 18 år for å kjøpe lettøl også), men han høres ikke ut som han er klar over dette akkurat.....
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2007 #13 Skrevet 16. oktober 2007 Den ene i følget vårt jobber som servitør, og hun var helt satt ut over at man kunne være så uproff. For når man serverer alkohol er man jo forpliktet til å kjenne skjenkereglene, og disse sier blant annet at man er forpliktet til å ha at alkoholfritt tilbud. Hun mente at de kunne fått problemer med skjenketillatelsen ved en evt kontroll, dersom de var så slappe og uproffe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå