Gå til innhold

chrisallic (nicket)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå snakker eg ikke om de som dør av sykdommer pga manglende organdonasjon i en alder av 25 år, men når vi holder liv i mennesker som selv ønsker å dø når de er både 80 og 90 år, fordi pårørende krever organdonasjon. (Og er du lege i USA gjør du som de sier, ellers blir du bare saksøkt) Og ja, overbefolkningen i verden er et resultat av at medisin bare går lenger og lenger frem. vi klusser med naturen og lever i både 20 og 30 år lenger enn hva som biologisk sett er normalt. resultatet er at vi dør langsomt og smertefullt. se på de aller fleste dyr som lever i naturen. de dør vanligvis av alderdom eller kort sykdom. mennesker skal vi holde i live lenge etter at de ikke ønsker det selv. det sitter plenty av 90-åringer rundt i verden som får medisinsk behandling mot sin vilje - fordi familien krever det.

Hva trodde du var grunnen til overbefolkningen da? vi får jo ikke akkurat flere unger enn før. folk bare lever ekstremt mye lenger enn før.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

forresten, JA-skruene mine sitter fast og jeg BRUKER faktisk hjernen min. Syns det er utrolig unødvendig å komme med sånne nedlatende kommentarer fordi noen har andre meninger enn deg.

Skrevet

bare et lite spørsmål: hvis hunden/katten/gullfisken din hadde en sykdom og var gammel og grå, ville du da satt himmel og jord i bevegelse fordi denne katten/hunden/gullfisken skulle fått nye organer? har du rett til å bestemme hva dette dyret ønsker? nei. på samme måte har vi ikke rett til å gå imot det folk ønsker og kreve at folk skal behandles til enhver pris. de som lider mest når noen dør, er de pårørende. Og når pårørende krever organdonasjon til sine kjære (nå snakker jeg om eldre og sånne), er det i altfor mange tilfeller av EGOISTISKE grunner, og ikke utfra pasientens ønsker og beste.

Skrevet

Unskyld hvis du synest jeg bruker nedlatende kommentarer til deg for du har andre meninger enn meg,men det du skriver var aldeles lite gjennomtenkt!

Er ganske uenig om å sammenlikne gullfisker og menneskers liv også.

Skrevet

Hvem har sagt at mennesket er mer verdt enn gullfisken da? det er vel bare menneskets definisjon... og hvis du ikke skjønte det så satte jeg det litt på spissen

og for tusende gang så snakker jeg her om at det finnes MANGE som ikke selv ønsker behandling, men som blir påtvunget det av familie/venner/leger. uansett hva du sier så er det faktisk meningen at vi skal dø av et eller annet. Og ja, jeg sier det helt ærlig : I USA, der alle med masse penger får organdonasjon... ja da syns jeg faktisk et barn burde prioriteres over en som er gammel og syk, selv om familien til barnet har mindre penger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...