Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2007 #1 Skrevet 15. oktober 2007 Vil bare advare andre mot det jeg opplevde i dag. Skal i bursdag til helga og tenkte at jeg ville friske opp litt farge på kroppen. Dro til solariumet, hadde på meg en av de kremene de har der (med litt selvbruning i) og la meg i senga. Ganske fornøyd med at jeg ville bli fin og brun til helga lå jeg og døste. Kjente etter hvert at det begynte å svi litt og tenkte at det sikkert var fordi vifta ikke virket. Holdt på å sovne, men kjente at det svei mer på arma. Så på arma og fikk helt sjokk!!!! Var flekkvis rød over hele kroppen, og det begynte å bli blemmer over ALT!!!!! Sjekka klokka og jeg hadde bare ligget i sola i 10 min, men heiv meg ut av senga og fikk på meg klær. Har gått gradvis over i kveld, men svir på låra fremdeles. Veldig glad for at jeg ikke sovna, da hadde jeg nok sittet her med store og vonde blemmer! Ser ut til at hormonene ikke ville være på min side og at jeg må holde meg unna solarium fremover... Blir nok spray- tan til helga i stedet...
Gjest Skrevet 15. oktober 2007 #2 Skrevet 15. oktober 2007 Flott at du deler dette med oss andre. Slike opplysninger er veldig viktig, slik at folk kan være obs på hva som kan skje under svangerskapet. Hår og hud kan oppføre seg litt anneledes nå, enn når man ikke er gravid. Så jeg vil anbefale folk å være litt forsiktig.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2007 #3 Skrevet 15. oktober 2007 Jeg visste jo egentlig at jeg måtte være forsiktig, men glemte meg helt. Og det er fort gjort å glemme seg, så jeg tenkte at det er sikkert andre som er like glemsk som meg. He he...
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2007 #4 Skrevet 15. oktober 2007 Hvorfor er det egentlig så viktig å ha en annen kroppsfarge enn den man er født med? Det er så mange solariumbrune jenter rundt omkring så jeg lurer på hvorfor de har bestemt seg at dette gjør dem finere? Selv har jeg ganske lys hud og synes den er kjempefin sånn som den er:-)
Lita tulle & stor gutt <3 Skrevet 16. oktober 2007 #5 Skrevet 16. oktober 2007 Flott at du advarer oss.. jeg bruker ikke å sole meg for å være ekstremt brun hele tiden, men synes sola og varmen gjør godt på nakke og rygg.. Men skal holde meg laaaangt unna sola fram til knøttet kommer i alle fall..
ღ jeanette og flokken ღ Skrevet 16. oktober 2007 #6 Skrevet 16. oktober 2007 Flott med advarsel,selv om jeg aldri har tatt solarium. Til deg anonym: Smaken er som baken,ikke sant? Noen liker mora og andre dattera.. Hvorfor liker folk kaviar,hvorfor har noen bestemt at piercing gjør de finere..blir det samme ikke sant?
Gjest Skrevet 16. oktober 2007 #7 Skrevet 16. oktober 2007 Tja, hvorfor er jeg ikke bare superfornøyd med mitt fantastiske selv? Er fornøyd med det meste, men min fantastiske hud (ja, i et lysere skikt...) har dessverre litt problemer med urenheter. Dette hjelper litt fornuftig soling med.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2007 #8 Skrevet 16. oktober 2007 Dette har sansynligvis ingenting med selve solen å gjøre uansett men derimot kremen du brukte. Sånne kremer har noe i seg som inneholder et stoff som "liksom" skal gjøre deg raskere brun. Det gjør så huden begynner å prikke og svi og bli helt rød... Denne er ganske sterk i utgangspunktet så man må holde seg unna den som gravid :-)
Gjest Skrevet 16. oktober 2007 #9 Skrevet 16. oktober 2007 (jeg antar den var til HI? Jeg bruker aldri de der kremene, nemlig...)
vårblomst08 -Pelle kom 16/4- Skrevet 16. oktober 2007 #10 Skrevet 16. oktober 2007 Helt enig med deg anonym her! Ei i familien min opplevde det samme ved bruk av en av de kremmene i kombinasjon med solarium, og hun var ikke gravid. Men jeg skjønner jo at du som skrev innlegget ble redd/skremt og ikke vil prøve deg på mer solarium. Jeg tar også solarium mot rygg/nakke og uren hud i vinterhalvåret, og trives med det. Men alle får jo så klart gjøre det som passer for en selv!
Lille`mor & lillebøll Skrevet 16. oktober 2007 #11 Skrevet 16. oktober 2007 Når man er gravid skalman ikke bevist sole seg for man er lettere utsatt for stygge lever flekker!!! Man skal egentelig ungå sol i større grader når man er gravid.. Noen går det bra med og andre må gå med en stygg lever flekk i ansiktet frem til fødsel,ikke da er det sikkert den forsvinner...bare så dere er klar over det. TIl alle det selvbrunings kremene,de har foresten vært diskutert her inne før!!Vis jeg ikket ar feil var det flere som hadde dårlige opplevelser med dette. Ikke alle hud typer under et svangerskalpet tåler alle de kjemikalene,så det skal man være litt obs på før en knir seg inn at resultatet kan bli dårlig:( Jeg tåler ikke noen av de kremene nå,og har brukt lang tid på og få huden i ansiktet i balanse igjen..Jeg brukte selvbrunings krem før og etter jeg ble gravid,men til slutt trigga jeg på meg masse kviser,tørr og irritert hud og missfarger i huden jenter vær obs på hva dere knir dere inn med!!!Ta heller og snakk med en hudpleier...kanskje de har noen gode råd og mildere produkter!! Så kan dere se fine ut i mørke tiden;)
Dekita*2 prinsesser* Skrevet 16. oktober 2007 #12 Skrevet 16. oktober 2007 jeg brukte også en slik krem,jeg trodde jeg brant opp etter noen min i sola..hele kroppen var helt stiv...men jeg lå tiden ut...så ut som en tomat etter på...hele meg brann..jeg frøys,ble kvalm å uvel.. måtte stå i dusjen i kaldvann i nesten en halv time.det funka å få vaska av kremen..jeg skal ALDRI bruke slik krem igjen..kansje burda jeg ha sendt inn klage, for virker som det ikke bare er meg som har opplved dette. dette var veldig tilig i svangerskapet, jeg skulle i brylupp å var så blek av kvalme osv. jeg tenkte ikke lenger enn det jeg burde gjort..
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2007 #13 Skrevet 16. oktober 2007 Jeg ville ikke bli nøttebrun, det har jeg aldri vært heller. Men ønsket bare å få litt farge på kroppen. Har rødt hår og masse fregner, så når det blir kommentert at jg har blitt brun er det egentlig fregnene de kommenterer. Er jo litt deilig å se frisk ut også, blir jo selvlysende midtvinters hvis jeg ikke tar litt sol. Blir i tillegg ekstra solbrent til våren og sommeren hvis jeg ikke passer på å holde litt ved like fargen. Og når jeg sier brent, da mener jeg knallrød med blemmer til tross for faktor 20!
Leirha Skrevet 16. oktober 2007 #14 Skrevet 16. oktober 2007 Jeg vil tro at kremen du brukte ga en slik reaksjon, mer enn selve solariumet. Eller kanskje en kombinasjon? Jeg opplevde det samme da jeg brukte en slik krem. I mitt forrige svangerskap leide vi solarium i 3mndr, tok ofte sol (kort tid om gangen) Men opplevde aldri det du beskriver.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå