Gå til innhold

Glukosetest, noen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg lurer på om noen av dere har vært eller skal på en sånn test? Har ufattelig legeskrekk, og lurer på hvordan dette fungerer... Passer ganske dårlig med legeskrekk når man om ikke så lenge skal inn for å føde... Jordmora mente at jeg måtte ¨på en sånn test, selv om jeg ikke har noe sukker i urin. Alt er liksom helt perfekt! Huff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg har hoert om det.

Du mener den testen der man tar en blodproeve paa fastenede mage, for saa aa drikke 75g sukker og ta en ny proeve ce to timer etterpaa?

Jeg har tatt den testen i Norge og i Frankrike (her jeg bor), og i Norge var verdiene mine hemt normale, mens i Frankrike mener de at jeg har en liten svangerskapsdiabetes. Hvem skal jeg tro??

Jeg har i hverfall faatt beskjed om aa foelge en diett, uten sukker og lite karbohydrater.

Haaper alt gaar bra for deg paa testen, for det er noe dritt aa ikke kunne kose seg under graviditeten.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har tatt den testen på bakgrunn av at min bmi var på over 25. Jeg fikk beskjed om å ikke drikke og spise noe fra kl 00 kvelden i forveien. Skulle møte opp på sykehuset kl 08. Måtte ta med en urinprøve da jeg møtte opp. Så tok de en blodprøve.. fort gjort. Så fikk jeg gå inn på et rom med både stressless og seng.. fikk så servert den drikken jeg skulle gå i meg. Måtte drikke den opp veldig fort for at det skulle funke som det skulle. Litt kvalmende syns jeg.. var veldig søtt, men det gikk greit. Så måtte jeg bli sittende der da i to laaange timer, ta med lesestoff eller et eller annet du kan bedrive tiden med. Jeg satt der alene, men hun på laboratoriet stakk hodet innom en gang i blant for å høre om jeg hadde det bra. Etter to timer kom hun og hentet meg, tok en ny blodprøve, og så måtte jeg avlegge en ny urinprøve. Og så var jeg ferdig.... Ikke noe å grue seg for. Det går kjempefint. Det værste for meg var å måtte faste før jeg skulle dit.. var ganske så tørst når jeg våkna den morgenen, men måtte selvsagt bare vente.

Det kommer til å gå kjempe bra. Ikke gru deg, men ta med noe som du kan bedrive tiden med mens de to timene skal gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...