Rosalille og sjarmtrollene Skrevet 15. oktober 2007 #1 Skrevet 15. oktober 2007 Fikk brev i dag fra dem der det står "Aktivitetskrav for videre rett til sykepenger". Noen som har fått noe sånt??? Ble helt satt ut jeg. Har jo prøvd å grine meg til å få jobbe, men får ikke lov!
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 15. oktober 2007 #2 Skrevet 15. oktober 2007 fikk slik sist jeg var sykemeldt, er kun dersom du er sykemeldt mer enn 6 uker at du får slik i posten.. dersom du ikke har muligheten for tilrettelegging slik at du kan begynne å jobbe igjen må arbeidsgiveren din skrive et skriv der det står at dette ikke er mulig osv, dette leverer du på nav=)
Noramor+Sara kommer i april Skrevet 15. oktober 2007 #3 Skrevet 15. oktober 2007 Jeg har vært sykmeldt siden 22august,men jeg har ikke fått et sånt brev...Kanskje det kommer i løpet av uka da!!
Rosalille og sjarmtrollene Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 15. oktober 2007 Jeg er på min 3. uke med sykmelding nå, jeg. Har vært 20 % et par uker også da riktignok. Men har arbeidsgivern noe med at legen nekter meg å jobbe da? Jeg jobber i barnehage og har masse blødninger så det er ikke noe der jeg kan gjøre. Hmmm....hissa meg skikkelig opp nå altså. Får ringe NAV i morgen....
Smellt P. Tjukka Skrevet 15. oktober 2007 #5 Skrevet 15. oktober 2007 Jeg har ikke vært sykemeldt i 6 uker , men fikk brevet i dag ! Gikk rett i søpla ;-) Skal ut i pemisjon om 2 uker , og har kun vært sykemeldt i 1 uke 100 % !
Tulletutta Skrevet 15. oktober 2007 #6 Skrevet 15. oktober 2007 Var innom hos nav og dei sa at graviditet alltid var gyldig grunn, trengte ikkje gje beskjed om noko. Dei får jo vite grunnen via legen din på den kvite lappen legen river av.
pandabjørn Skrevet 15. oktober 2007 #7 Skrevet 15. oktober 2007 jeg har vært sykmeldt fra dag en etter jeg var ferdig med permisjonen min i januar, og jeg fikk et slik brev for mange uker siden, men jeg brydde meg ikke noe særlig om brevet kan du si! siden jeg ikke kan gå tilbake til min gamle jobb! og ikke får jeg jobbe 50% heller sier han! derfor har jeg vært sykm siden jeg var ferdig med permisjonen!
XXIII.VI.MMVI * XXI.XII.MMVII Skrevet 15. oktober 2007 #8 Skrevet 15. oktober 2007 Jeg ble sykemeldt 14 dager etter permisjonen, og har vært sykemeldt siden.. Dvs: jeg har vært sykemeldt siden midten av mars... Jeg har ikke fått noe sånt brev! ikke fikk jeg det når jeg var sykemeldt i første svangerskap heller! Da var jeg sykemeldt i ca. 6 mnd før permisjon!!!
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 15. oktober 2007 #9 Skrevet 15. oktober 2007 dersom du kaster brevet og ikke svarer på det stopper di utbetalingen din=/ det skjedde meg...
Rosalille og sjarmtrollene Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter #10 Skrevet 15. oktober 2007 Men jeg har jo ikke fått noen penger fra NAV, jeg. Bare vanlig lønn fra jobben. Jeg må nok ringe dem i morgen, ja...
TORO-husmor Skrevet 15. oktober 2007 #11 Skrevet 15. oktober 2007 Du får ikke ekstra penger fra NAV. Når du mottar vanlig lønn fra arbeidsgiver mens du er sykmeldt får arbeidsgiveren din refundert lønnsutgiftene på deg fom. 17. sykedag. Noen arbeidsgivere synes det er greit å gjøre det sånn, andre ønsker at ansatte skal få utbetaling fra NAV fom. 17. sykedag. Men åkke som får du det du skal ha av penger. Krav til aktivitet (seksukersbrevet) betyr at du enten må få en oppfølgingsplan fra arbeidsgiveren din. Så lenge du har mulighet for å jobbe litt evt. med tilpassete oppgaver. Eller du må få legen din til å skrive en begrunnelse på sykmeldinga di for hvorfor du ikke kan jobbe. Dvs. hvis det er medisinske grunner til at du absolutt ikke kan tilbake i jobb. En del leger husker dette av seg selv, andre trenger ei påminning.
Rosalille og sjarmtrollene Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter #12 Skrevet 16. oktober 2007 Takk for alle svar ) Har ringt NAV i dag og de sa jeg bare kunne se bort i fra det brevet. At alt var i orden. Hvorfor sender de det da........?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå