Trebarnsmamma30 Skrevet 15. oktober 2007 #1 Skrevet 15. oktober 2007 Er andregangs, er i uke 16 nå.. når bør en egentlig forvente å begynne å kjenne liv? Virker som alle begynner å kjenne liv så tidlig her...
mamma`n til nurk Skrevet 15. oktober 2007 #2 Skrevet 15. oktober 2007 Det spørs veldig på hvordan barnet ligger, hvor morkaka er plassert etc. Tror det er normalt å kjenne liv alt fra uke 15- uke 23, såvidt jeg har forstått.
gutt,gutt,jente(1MA) Skrevet 15. oktober 2007 #3 Skrevet 15. oktober 2007 Er dessverre ikke gravid nå, men bare sniker litt innom.. Tenkte jeg kunne si åssen det var med meg. Jeg kjente liv rett før UL med førstemann, sånn rundt uke 17-18. Med andremann var det litt før, uke 16-17.. Men er jo veldig individuelt.. Jeg vet noen som påstod de kjente liv fra uke 12-13, men er ikke helt sikker på at det kan stemme.. Skal ikke nekte men baby er jo ganske liten... Andre jeg kjenner har kjent liv så sent som uke 20-21.. Men da bør en nok kjenne det.. Prøv å sette deg rolig ned eller ligg på ryggen, spis eller drikk noe søtt så kanskje det dukker opp noen små bobler som sprekker eller sommerfuglslag.. Lykke til videre med graviditeten..
Galskapens overhode Skrevet 15. oktober 2007 #4 Skrevet 15. oktober 2007 Det er vanlig at de fleste kjenner liv innen uke 24.. Og at man ikke skal stresse med at man kjenner liv eller ikke til da. Uke 28 skal man kjenne liv hver dag..
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2007 #5 Skrevet 15. oktober 2007 hei. jeg er førstegangs. kjente liv fra uke 12, helt nederst i magen, under skambeinet. kjente små bobler. kjente det kanskje 1-2 ganger i uka. nå er jeg i uke 17 og kjenner det hver dag. det gjorde jeg fra uke 15. disse "boblene" har nå flyttet seg til rett under navlen. kjennes mye bedre nå enn i uke 12, men er 100% sikker at det var babyen i uke 12. fordi det kjennes likt ut da som nå!!!! tror dette er individuelt!
Gjest Skrevet 16. oktober 2007 #6 Skrevet 16. oktober 2007 kjente liv med nr 2. omtrent i uke 14..tidlig.Denne gangen i uke 17 så det varierer veldig.Er i uke 20 nå og det kan gå en dag og mange timer mellom hver gang.Mange kjenner liv mye senere og!
mammagull&prinsessa_i_magen Skrevet 16. oktober 2007 #7 Skrevet 16. oktober 2007 hei anonym! når du var i uke 12 hvordan og hvordan føltes det når du kjente de livstegnene! jeg er i min 13 uke nå!(fredag går jeg over i 14 uke) og innimellom kan jeg kjenne slike akkurat som mini mini bobler som føles som sprekker også gir det seg. varer i ca 1 minutt! kanskje mindre! kan det være livstegn!!!???? håper du kan svare, eller noen andre!!! klem
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2007 #8 Skrevet 16. oktober 2007 Hallo anonym. Ser du kjente liv fra uke 12..... Lurer på hvordan det kan gå ann??? fosteret er kun 5 cm da og ca 14 gram... Jeg har sett at det er flere som kjenner liv fra uke 11-12......Jeg kan bare ikke skjønne det. Jeg venter nr 4 nå og det tidligste jeg har kjent liv er i uke 16. Spurte jordmor om det er mulig å kjenne liv så tidlig.....men hun tror at noen lurer seg selv til å tro at det er liv de kjenner.... Men ikke vet jeg..
kariuss Skrevet 16. oktober 2007 #9 Skrevet 16. oktober 2007 Jeg kjente ikke før i uke 23 skikkelig jeg. var rundt der tror jeg.... følte meg sein i forhold til alle andre, men er visst veldig normalt det også.. er jo noen som ikke kjenner noe også..
mamma.85 Skrevet 16. oktober 2007 #10 Skrevet 16. oktober 2007 jeg er 19+1 i dag og var på den ordinære ultralyden i stad! morkaka mi ligger foran gutten vår, så da kjenner jeg liv litt senere enn andre der hvor morkaka ligger bak elelr på siden! tror uansettdet er veldig individuelt om når man begynner å kjenne liv!
Jordbæret <3 Skrevet 16. oktober 2007 #11 Skrevet 16. oktober 2007 Ser at mange tviler på at det går an å kjenne liv så tidlig som i uke 12. Jeg vet ikke jeg, men tenkte å fortelle hva jeg så på ultralyden med min sønn da jeg var mellom 8 og 10 uker på vei. Da så vi en liten figur med små armeanlegg som viftet febrilsk ut og inn fra kroppen. Jeg kunne selvsagt ikke kjenne det, men bevegelsene var veldig synlige og energiske. Så da tenker jeg at de er jo enda mer energiske noen uker seinere, og noen er kanskje mer følsomme i magen enn andre? Denne gangen kjente jeg masse bobler i magen i midten av uke 13, men så forsvant det og jeg kjente ikke mer før i midten av uke 15, men da var det ikke til å ta feil av, det var nok babyen jeg kjente så tidlig.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2007 #12 Skrevet 16. oktober 2007 jeg tror nok det er liv du kjenner. kjenner ut som små bobler som sprekker... det føltes fantastisk å kjenne liv. vet at noen her reagerer veldig på at jeg kjente liv fra uke 12, men det gjorde jeg. har også snakka med jordmor, hun sa at det ikke kunne være noe annet en babyen. jeg er akkurat i uke 17 i dag. de samme "boblene" er der ennå, bare litt oftere (3 ganger om dagen ca) og litt høyrer opp (litt nedenfor navlen!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå