Gå til innhold

Når begynte dere med grøt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en rund og god jente på 4mnd med fin vekt og jeg har vel sant å si nok av melk, MEN....:-).. he he. Lurer jo allikevel på denna grøten da! Hun har et enormt sugebehov og suger seg fast i at som kommer i nærheten. Veldig komisk til tider da alt ser ut til å kunne funke som reservepupp; neser, kinn og skuldre. Tar desverre ikke smokken.. Virker nesten som hun har lyst på mat konstant. Kanskje det hadde vært på tide med litt grøt?Jeg ammer ganske ofte på dagtid og på ettermiddagen. Da spiser hun seg opp til nattens "skjønnhetsøvn". Sover nesten hele natten.. Skikkelig dovendyr, akkurat som sin far..(og veldig glad i pupp, akkurat som sin far!!! he he) Ops: detta blei langt..

Hei og hopp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det anbefales jo å vente til 6 mnd! og så lenge hun legger fint på seg osv, er det jo ikke så stor grunn å begynne nå. grøt kan forresten ødelegge nattesøvnen, hehe :) men du bestemmer selv, du kan feks begynne med litt velling (én skje grøtpulver i ei flaske melk).

vi startet da hun var 5 mnd, fordi jeg ville ha gode rutiner til jeg skulle tilbake i jobb da hun var 7 mnd. hun tok ikke flaske, så pappan måtte jo få i henne mat:) og det viste seg å være lurt også, for det tok sin tid å få noen lunde rutine på det :P

Skrevet

Begynte når hun var 5 mnd og en uke. Nå er hun litt over 6 mnd og spytter alt ut enda. Tar sin tid dette her...

Skrevet

Min begynte med smaksprøver på grøt nå i helgen. 3 1/2 mnd... Han legger ikke nok på seg, evt forbrenner masse. Puppene mine tåler ikke at han henger i de hele dagen ;-).

Nam, nam, nam grøt!! (helt tynn, vellingaktig grøt av en liten ts grøtpulver)

Skrevet

6 mnd og min gutt sugde seg fast i alt og alle før han fikk grøt og det samme gjør han nå når han får grøt 2 ganger til dagen og middag :-) Tror ikke det har noe med at hun trenger mer mat.

Skrevet

Det høres jo ut som en drømmesituasjon, hun legger på seg OG sover hele natta! :) Tror jeg ville ventet med grøten da.

Har en gutt på 5 mnd, han er stor og lang. Merker at han har begynt å kreve mer mat nå, han sov så og si hele natta fram til 4,5 mnd, men nå må han ha mat oftere. Så vi har begynt med grøt nå, og han elsker det :)

Skrevet

Hadde det litt på samme måte som deg. Men hun begynte i tillegg å våkne tidligere om morgenen og var veeldig sulten. Vi begynte med grøt da hun var 4, 5 mnd. Og det gikk helt supert fra første skje. Smattet det i seg og var strålende fornøyd. Nå er hun 9 mnd og sier nam nam nam hver gang jeg blander grøten til henne. Ammer fortsatt morgen og kveld, men hun er svært lite interessert om dagen

Skrevet

Så lenge hun sover godt på natta hadde jeg nok venta med grøt! Mini her begynte å få grøt for 3 uker siden (han var da 4 mnd og 3 uker) rett og slett fordi han ville ha mat hver time om natta...

Han tar ikke smokk, får kun pupp på dagen og natta i tillegg til en liten posjon grøt før legetid på kvelden. Han er stor og god, vokser og legger på seg veldig bra, ammer hver 2,5 og 3. time på dagen, kanskje litt oftere på kvelden.

Hvor ofte ammer du på dagen??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...