Gå til innhold

hva ville dere ha gjort?(litt lang)

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har et lite problem..

bf og familien min går absolutt ikke overens, da det har vært mye tull i forholde vårt, og deres.

nå er det jo sån at jeg er gravid men jeg og bf er ikke sammen.

hvem ville dere utelukket fra barndåp f.eks?

da mener jeg at de over hode ikke kan være i samme hus!

vet ikke hva jeg skal gjøre.....!

detter er litt av grunnen til at det er slik:

jeg og bf hadde vært sammen i 2år da dette først begynte. vi hadde drukket en del og alt ente i krangling. vi begynte da å slåss, og han slo blå øye på meg. jeg hadde jo slått han og da.

men dette var en gang.

d jikk da noen mnd, rundt et halvt år. så skjedde det samme igjen.

d var da andre gang.

senere ble det hyppigere og mer ekstemt.

sist gang vi kranglet slo han så hardt på øye mitt at jeg gikk me stor kul ut av hodet(der øye er.det skal jo egentlig gå innover).

vel, broren min fikk vite dette, så han kom dit vi bodde. vi hadde fest da, og broren min var også beruset. han stormet inn, slo bf så blodet spruta. men ikke nokk med det. faren til bf var også på festen vår da, og broren min slo han og. han knekte nesen på han +noen tenner. broren min ble anmeldt for dette og nå risikerer han 6mnd-3års fengsel.

jeg er jo glad i boren min, men elsker ennå bf.

hva skal jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi oi oi ....

Ha to forskjellige selskaper kanskje? Ett hvor barnefaren betaler og ett hvor du betaler, fro hver deres familie?

Skrevet

Etter hva jeg forstår virker det som om din bror ble en smule forbanna på barnefaren som har slått deg, og han har god grunn til det!!! Familie først, spør du meg!! Jeg skal ikke dømme deg, men synes kanskje du bør holde deg unna barnefaren hvis han er voldelig. Hva skjer den dagen han krangler med barnet deres, og ikke klarer å kontrollere sinnet sitt???

Skrevet

sorry, men jeg ville hatt minst mulig kontakt med bf. dette fordi jeg hadde vært redd for at han skulle skade/slå barnet mitt. man kan bli farlig sinna på et barn.. og da hadde jeg ikke turt å ha han i mitt liv. men du kan jo ikke nekte han kontakt, men jeg ville hatt minst mulig kontakt. Jeg er redd for folk som slår.

ettersom du spurte svarte jeg det jeg tenkte.

lykke til uansett

Skrevet

joda. det er nå en ting, men brorn min slo jo faren til bf. var ikke rett det da!

bf han hadde drukket når han slo meg, og det er noe han IKKE får gjøre i barnets nærvær. han har da 2 barn fra før av, og er en veldig flink pappa.

synes dette er så vanskelig.

Skrevet

Greit nok at ikke faren fortjente deng, men det gjorde pokkern meg bf!!! Og hvilken garanti har du for at han ikke drikker i barnas nærvær? Hvis dere ikke er sammen, så skal vel han ha den lille annenhver helg e.l? Uten deg i nærheten til å passe på??

Skrevet

som sagt så har han to barn fra før, så jeg vet at han ikke drikker når de er der. men seff, jeg har jo ingen garanti.

han er veeeeeeldig snill når han ikke drikker da.

jeg bare forguder han da. hehe..

men takk for svar da... må tenke mye på dette. og ta hensyn til barnet på alle måter.

Skrevet

Ikke for dømme, for jeg vet ikke hvordan han er ellers, men hvordan kan du forgude en som slår deg i fylla??

Skrevet

Hm...det må jeg si... Bf er skikkelig tøff når han slår ei dame.

Jeg mener også at du burde droppa å slått han også, for det er ikke riktig av deg heller. Det at broren din så kom og slo både bf og hans far, ja da ble det hele et sirkus. Alle parter handler feil her.

Men spørsmålet var noe annet...

Ville sagt at dere kunne holde hvert deres selskap, siden dere ikke er sammen lenger. Jeg hadde ikke bedt bf familien på en dåpsfest som jeg skulle arrangere.

Ellers skulle dere holdt det på resturant, slik at alle måtte oppføre seg.

Ønsker deg lykke til med denne situsjonen. Misunner deg ikke...

Skrevet

hehe.. ja det var jo det!

hmm...jeg har vært veldig voldelig i fylla mot han og da.

men han mister hodet rett og slett når han drikker.

er vel det som er grunnen til at det ble slutt mellom oss. men jeg tror også grunnen til at vi ble så agresiv i fylla var for vi begge satt inne hver dag uten jobb eller noe. i flere år. så tror vi ble litt lei kværandre.

jeg forguder han for den han er når han er edru, ikke full. hehe

Skrevet

nei. akkurat det mener jeg og.

jeg er ikke av den typen som mener at jenter kan slå gutter og ikke motsatt, så at han slo meg bærer jeg ikke noe nag for.

Skrevet

ok..har aldri forstått de som fortsatt elsker en som slår de, men jeg har heller aldri vært i den situasjonen, så som sagt, kan ikke dømme...

Skrevet

1. kutt ut alkoholen ur begges liv, dere klarer tydligvis ikke å begrense dere.

2. skaff dere jobb, hvis dere ikke allerede har det. Hva som helst så dere ikke kjeder dere ihjel.

3. søk hjelp, gå i terapi. Dere skal ha et barn sammen, ikke la det uskyldige vesenet havne i deres familjekrangel

4. ha gjemensam dåp, navnefest, som markerer et slutt på krangliga, de som ikke takler det kan bli hjemme

PRIORITER BARNET!!

Lykke til!

Skrevet

Hadde du visst hvor mye skade barn tar av å oppleve alkohol og vold i hjemmet, hadde du allerede tatt til vett å kommet deg bort fra fyren. Du har ingen garanti for at barnet ditt aldri vil få oppleve dette, og jeg snakker av erfaring. Selv går jeg til psykolog nå i en alder av 30 pga opplevelser som dette da jeg selv var barn.... Skap trygge rammer rundt ditt og ditt ufødte barns liv! Ingen som er voldelig, selv ikke i fylla, fortjener å bli elsket!!!!!!

Skrevet

Jeg kan nesten ikke svare på hva jeg ville gjor for jeg er ikke voldelig slik som du utgir deg selv for å være. Ikke har jeg noe tradisjon på å krangle med folk i fylla heller.

Men en ting er sikkert. Jeg hadde ikke fått barn med en mann som slår.

Nå sitter du jo midt oppi denne smørja å jeg må vel egentlig bare slutte meg til som ei skriver oppe her.

1) Gå i terapi!!!!!!! Begge to!

2) Slutt og drikk alkohol eller ruse dere på andre måter. er dette vasnelig. Gå i mer terapi. AA møter f.eks.

3) Be om støtte fra familien på begge sider. Dere må alle ta hensyn til det lille barnet som skal komme.

4) Be om hjelp fra barneværnet hvis behov for det senere.

5) Ha mange turer til jordmor hvor dere begge er med og kan får hjelp til å forberede dere til å bli foreldre.

6) Om dere finner ut at dere ikke kan leve med hverandre på grunn av bråk og fyll, flytt fra hverandre. Et lite barn blir utrygt og engestelig, noe som kan sette seg i barnet å følge det resten av livet.

BARNETS BESTE GÅR FØRST!

Skrevet

til dere som ikke har skjønt det. vi er ikke sammen lengre.

var bare når vi var sammen ting ble tull i fylla, noe jeg sitter og gnager på hver dag!

jeg er ikke en person som er serlig glad i alkohol, så jeg sluttet å drikke for en god stund siden, så det er ikke noe problem.

og selvfølgelig vil jeg gjøre det som er best for mitt barn. er ingen andre i som bety så mye for meg som den lille.

så det er heller ikke noe problem.

men saken her var jo hvordan jeg skulle gjøre det i selskaper og slikt?!

er en ting til.... jeg har ikke noe lyst at farsiden sal ha et eget selskap da moren til bf er alkoholiker og pillenarkoman.

hilsen HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...