BabyBjørn'2007 Skrevet 15. oktober 2007 #1 Skrevet 15. oktober 2007 Hei. Jeg har ei lita tulle på 4 mnd., men sover enda ikke noe særlig om natten. Hun våkner hver 2-3 time og vil ha pupp. Jeg fullammer og bruker ikke mme da hun har bra vektkurve - faktisk litt over gj.sn. (7230gr og 63.5cm for 1 uke siden) MEN tenkte jeg skulle prøve å gi henne velling som kveldsmåltid + pupp etterpå. Dro til Sverige og kjøpte velling(semper sin) og blandet 2 ss med 1 dl vann. Ga henne ca 2-3ts av dette (brukte ikke flaske). Dagen etter hylskrek hun og var helt utrøstelig stort sett hele dagen. Hun hadde sikkert vondt i magen da avføringen hennes var lys sennepsgul (har grønnaktig til vanlig) og hun hadde mye luft i magen. Er det noen som har opplevd lignende? Har jeg blandet feil? evt. hvordan skal man blandet? Leste en plass at man måtte huske på å kjøpe vellingtut til flasken. Hva er det? Håper noen kan gi meg svar på mine spm. Det har jeg satt stor pris på.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2007 #2 Skrevet 15. oktober 2007 du må kjøpe vellinbgtut.....den er mye større, men tror ikke er avent har det, prøv mam, siden han har vondt i magen kan nok komme av at det er uvant å drikke velling
3 tette gutter Skrevet 15. oktober 2007 #3 Skrevet 15. oktober 2007 Flaske med vellingtut får du kjøpt på SparKjøp vertfall. Hullet er avlangt, eller som et kryss, men det står merka på flasken. Har ikkje funne disse tutene i vanlige butikker. Det er nok vanlig med en reaksjon når magen kun er vant til mm. Vent en dag og prøv forsiktig igjenn, er det like ille etter fleire forsøk, ville eg snakka med helsesøster. Blandingsforholdet står vel på pakken. Har sjøl brukt Semper sin vellig til min gutt som no er 19 mnd, og han får fortsatt ca en flaske kvar kveld. :-) Veldig fornøgd, skal begynne å bruke det til minstemann og som no er 5 mnd. Lykke til !
BabyBjørn'2007 Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 15. oktober 2007 Takk for svar. Har du prøvd velling på ditt/dine barn? Og hvordan blandet du det? Skal dra på Barnas Hus i morgen og spørre etter vellingtut jeg.
BabyBjørn'2007 Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 15. oktober 2007 På pakken står det 1 dl vann + 2 msk = 110 ml. Hvor mye skal jeg gi?
Jeg er HAR FØDT!!! Skrevet 15. oktober 2007 #6 Skrevet 15. oktober 2007 MSK er spiseskje.. Da tar du ca 2 spiseskjeer vellingpulver i 1 dl vann.. Du ser når den er passe, skal være tykkere enn MME, men tynnere enn grøt.. Litt sånn greit flytende.. (bedre å ha den litt for tynn enn litt for tykk første gangene, mht magen til baby.. ) Jeg har også ALLTID en teskje med malt i, det gir god smak, samt BRA for magen.. Dr.Browns antikolikk-flasker har velling-tupper.. Y-cut står det på pakkene, og de fåes kjøpt på de fleste apotek og stort sett alle babybutikker... Vellingen til Semper er iallefall SUPERBRA!!!! Lykke til
BabyBjørn'2007 Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 16. oktober 2007 Takk for svaret. Da ser det ut som om jeg har hatt den rette blandingen. Lurte bare også på hvor mye jeg skal gi henne? Skal prøve på i kveld med malt i + en slik vellingtupp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå