Gå til innhold

Hjelp! Ang permisjon.. forvirra!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Situasjonen er slik: Jeg er student, barnefar jobber. Jeg skal IKKE ha permisjon, men hvis det lar seg gjøre så skal barnefar ha det, og da gjerne utover de 6 ukene med "fedrekvote". Dette skulle jo ikke være noe problem, i følge nav. MEN, problemet kommer her: jeg og barnefar er ikke sammen. Hvordan blir det da med overgangsstønad i forhold til at far skal ha permisjon? Jeg må jo nesten ha overgangsstønaden, hvis jeg skal ha sjans til å forsørge lillegutt. Men da kommer dette med samvær mellom barnefar og ungen inn i bildet, at dette blir større en vanlig etc... huff, dette ble litt rart formulert, er kjempeforvirra.. håper noen har vært borti det samme, og har peiling!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei dette var så komplisert så eg ville ha bedt om ein time hos nav viss eg var deg.

Skrevet

Jeg fikk til beskjed at siden jeg ikke er sammen med bf så har ikke han rett på 6 ukers permisjon. For det vil jo si at du frivillig gir fra deg disse ukene uten noe kompensasjon. Og en annen ting når det gjelder samvær så anbefaler ikke barneombudet at baby skal være borte fra mor over lengre tid og kun daglig samvær.

Vil du jo gi fra deg permisjonsuker så er det jo opp til deg, men jeg gjør ikke det særlig når bf ikke har rett på det. Vil jo si at hvis jeg tar 44 uker permisjon - 3 uker før - bf 6 uker av min permisjon= 35 uker som jeg har til rådlighet med babyen, nei det blir for lite ja :-)

Er noe helt annet når man er samboende/gift for samlivet og den økonomiske biten er _helt_ anderledes og kan ikke sammenlignes med oss enslige mødre.

Men ring nav, men sørg for at den du snakker med vet hva dem snakker om, for det er dem som kan gi hårreisede råd!

Lykke til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...