Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 15. oktober 2007 #1 Skrevet 15. oktober 2007 Hadde middag igår, blant annet kokte egg...det ene av eggene synes jeg luktet litt rart og var rar konsistens, men jeg slengte det oppi gryta likevel, hadde ikke tid til å koke flere..Idag har mannen i huset fått vondt i magen, og jeg var også kvalm både igår kveld og idag... Mannen spurte om jeg sjekket om eggene lå for lenge i kjøleskapet og var dårlige...jeg tenkte på det i ettertid, men salmonella eller toxoplasmose/listeria...selv om egget var dårlig, så dør jo disse bakteriene uansett hvis man koker eggene gjennom?? Huff, ble litt skremt her, har bare 17 dager igjen til termin og vil helst at alt skal gå bra.
Smånetta 14.mai Skrevet 15. oktober 2007 #2 Skrevet 15. oktober 2007 Hvis det er fordi de har ligget for lenge er det jo at de har råtnet. DET ville du ha merket! I egg er det i tilfelle salmonella. De bakteriene dør når du hardkoker egget. (Eller allerede når de er pateurisert.) Egg holder seg mye lenger enn datoen. Hvis de ikke er råtne kan man fint spise dem opp til 2 mnd etter dato.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå