Gå til innhold

Legging/soving

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken er den beste metoden for å få barnet til å sove hele natten? Vår sønn på 8 mnd skriker som bare det når vi legger han kl åtte.. sovner sjelden før ni-halv ti.. Og våkner flere ganger om natten for å få pupp..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd å slå han HARDT i hodet med en jernstang? Da tror jeg han hadde sovna ganske kjapt, haha..

Skrevet

Skriker han til ni halv ti før han sovner av utmattelse da???

Eller?

Jeg har alltid brukt SNILLE "metoder" på mine unger, og har aldri hatt de problemene der. Personlig mener jeg at slike skrike-seg-i-søvn-greier er noe tull og skaper utrygge urolige barn.

Om jeg må sitte ved senga deres i 10-15 min og holde dem i hånda når de skal sove, så gjør jeg det. De har blitt greie å legge, og sovet godt om natta alle tre.

Gjør d samme med lillemor nå altså, og hun sover godt og trygt. Spiser 1-2 ganger om natta, litt avhengig av om hun har vondt i magen eller noe plager henne...

Så jeg syns den beste metoden er å ta det på barnets premisser. Barn har flere behov enn tørr bleie, mat og væske. Nemlig nærhet og varme, kos og trygghet, disse behovene er like viktige å tilfredsstille.

Går det an å regulere sovingen på dagen? Være litt ute i frisk luft, så han blir god og trett?

Bruker han smokk? Den har berget oss mange ganger... :)

Skrevet

At det går an å svare sånn!! Å slå barn med jernstang er ikke noe man tuller med en gang!! Syke menneske.. Sånne som deg ødlegger så sinnsykt,får folk til og ikke ville spørre om ting her inne...

Skrevet

Han ligger selvfølgelig ikke og skrivker alene til halv ti... Går inn og synger og vugger på han og går ut igjen en liten stund før jeg går inn igjen.. lar han aldri skrike lenge. Han vil ikke ha smokk så den funker ikke her:P vi er ute i frisk luft hver dag og han sover ikke mere enn en lur på dagen. så vet ikke helt hva jeg kan gjøre

Skrevet

kanskje han sover for lite om dagen... og er litt overtrøtt og overstimulert på kvelden... når står han opp om morgenen da?

Skrevet

Jeg legger gutten min 19-19.30. Venter jeg lenger, er han umulig å legge! Har funnet ut at viss jeg legger han før han blir altfor trøtt, sovner han fort..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...