Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når begynner/ begynte dere med dette? Hva bruker dere til "smøring"; olje eller fuktighetskrem?

Hvor ofte smører dere, og har dere erfaringer å dele (var det vellykket/ ikke vellykket)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøpte olje sist jeg var gravid som skulle være spesielt for dette..smørte morgen og kveld og maserte godt fra uke 12..

Var fin og hel frem til uke 30 da våknet jeg en morgen og så ut som jeg hadde blitt kjørt over...he he

Hele magen hadde sprukket opp..kjedlig men de kommer jo lengre og lengre med "ting" som kan fjere det da..så bekymrer meg ikke;-)

Skrevet

Smurte mye i frste runde. Det hjalp ikke, da jeg fikk sinnsyke mengder vann i kroppen den siste tiden. Da "sprakk" alt opp.

Om jeg hadde badet i olje her bidige dag, så hadde jeg aldri unngått dette uansett.

De sier også at slike ting ofte er arvelig...

Du får smøre deg og håpe på det beste. Ingen som kan si at en krem er grunnen til at man ikke har fått strekkmerker, for kanskje man uansett aldri hadde fått de...?

Skrevet

Jeg smører meg med babyolje når jeg dusjer. Ellers skifter jeg med å smøre med Apo Base (den feteste kremen) og a-krem etter jeg har dusja, og om kvelden når jeg legger meg. Så får vi se da, om det hjelper. Jeg hadde smurt magen uansett jeg da. :o)

Skrevet

Det er bare å smøre, men det hjelper ikke mot strekkmerker, for det skjer i dype hudlag. Men deilig for huden er det jo :) (smøring og ikke strekkmerker selvsagt)

Skrevet

Smører meg med shea butter fra body shop. Veldig fet krem. Vet man ikke kan forhindre strekkmerker, men klør veldig på magen og denne gir masse fuktighet!! Føles godt hvertfall!!! Begynte å smøre for 2 uker siden og er 23 uker idag. Smører to ganger om dagen.

Skrevet

Oi, der var et tips ja.. klør litt jeg også, og eeelsker Bodyshop sine kremer, for de holder jammen meg hva de lover.. skal stikke og kjøpe denne, kun viet mage, rumpe og lår ;)

Jeg bruker babyolje etter bad/dusj, og det hjelper på det også, men man blir fort tørr i huden, og det blir jo bare kaldere og kaldere ute..Strekmerkene kan vi nok gjøre så lite med, men det er jo godt å skjemme bort seg selv litt :-)

Skrevet

Bruker mandelolje som jeg kjøpte på apoteket jeg. Er god å smøre inn og ikke ekkel og klissete :-)

Skrevet

Må bare minne om at strekk merker er hormonelt og i dypere hudlag, det hjelper ikke å smøre... jeg smurte ikke sist og fikk ikke strekkmerker. jeg har noen få fra før, jeg fikk dem pga hormonsvingninger og ikke fordi jeg var gravid. selv smører jeg med kakaobutter fra bodyshop, fordi det dekker sjokolade suget mitt :0) lukter skikkelig kvalmt/godt alt etter som...

Skrevet

Forrige svangerskap smørte jeg meg med vanlig bodylotion. Nivea eller noe. Jeg har ikke ett eneste strekkemerke fra da. Nå er jeg ikke like flink, men har foreløpig ingen. Litt tidlig enda kanskje. Så jeg har ikke tro på at noen spesialkrem gjør susen.

Skrevet

Tror ikke det har noen som helst virkning. Men det kan jo være deilig med litt luxus og smøring da. Selv har jeg ikke smurt noe som helst. Ikke fått et eneste merke på magen, men fikk en del på lårene av alle ting... merkelig i grunnen, for magen var som en hval, men lårene var vel ikke spesiellt sprengt...

Skrevet

"Trikset" for å unngå strekkmerker er å gå jevnt opp i vekt gjennom hele svangerskapet for da klarer underhuden følge med så ikke strekkmerkene kommer. Altså ikke legg på deg 5 kg på en uke:-)

Har 2 svangerskap bak meg og ingen strekkmerker på magen, men har strekkmerker på lårene som jeg fikk i min "storhetstid"

Men men, fortsett med å smør: det er jo veldig koseligt

Skrevet

Hei! Strekkmerker kommer enten du vil eller ikke,men man kan kanskje forhindra hvor mange....tror ikke det hjelper så mye med kremer,for det er underhuden som sprekker opp. Det kan derfor være lurt å drikke masse vann....da "smører" man huden innenifra:) Jeg drikker både en del vann og smører magen jeg da,for å være sikker:)

Skrevet

Leste et sted, at det ikke hadde betydning om man smurte seg, el ikke.

Det hadde med hormomene i kroppen - at det var de som gjorde at man fikk strekkmerker. Har en søster som smurte seg med en anbefalt creme i hele svangerskapet, og fikk strekkemerker uansett. Og så har jeg en annen søster, som ikke smurte seg i det hele tatt, og hun fikk ingen.

Selv har jeg ikke smurt meg noe - og jeg har fått strekkmerker ;)

Så jeg vet ikke jeg..

Men det kan jo ikke skade å prøve det iallefall.

Skrevet

Hei. Tror også det har mye med arv å gjøre. Har en mor uten strekkmerker og hun har født 5 barn. Den ene søsteren min har noen så og si usynlige på lår og under bryst. Ikke noe man ser uten at man studerer. Har en liten teori om at personer som ikke legger på seg så lett har mindre risiko. Iallfall de jeg vet om som ikke har noe eller ekstremt lite er tynne av natur og har litt sånn "gutteform". Er jo som regel kvinner som får det. Iallfall noe jeg innbiller meg. Jeg har ikke fått noe enda, men vil vise seg. Er i uke 20 nå i følge denne siden iallfall, vises nok litt senere i svangerskapet visst til. Men strekkmerkene er jo bare et tegn på at du har fått et nytt liv til verden(hvis de kom i svangerskapet:p). Håper dere synes graviditeten er like fantastisk som meg, føler meg endelig litt kvinnelig:)

Jeg er selv hudpleier, og har faktisk litt tro på at krem kan hjelpe litt på strekkmerker. Iallfall ettersom jeg har sett hva skikkelige kremer kan gjøre med huden(har sett vitenskapelige dokumenterte bevis med egne øyne). Så jeg har sett bilder av huden(hudlagene) hvordan skikkelige kremer kan forbedre drastisk. Så jeg bruker selv exuviance sin hand and body lotion. Den inneholder vit. A og E, PHA og trippel antioksidanter. Alt dette skal peele huden skånsomt, mykgjøre den osv. Fin til alle og den fetter ikke. Og det er ikke farlig å bruke når en er gravid, har til og med spurt for sikkerhetsskyld. Men dette har blitt forsket på i så uendelig mange år i samarbeid med leger, derfor gir dette en god trygghet til en skeptiker som meg:) Skader jo ikke å prøve. PHA som sikkert kan høre litt skummelt ut, kan jeg med trygghet si er en veldig mild variant av AHA. Det trekker langsomt ned i huden for å forhindre reaksjon. Og det er bygget opp slik at det matcher huden. Men nok kjemisnakk. Det viktigste er at jeg anebefaler den siden den hjelper på alt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...