Jubajuba Skrevet 15. oktober 2007 #1 Skrevet 15. oktober 2007 Er så trett, så trett.. Lillegutt er dårlig på å sove lange økter, så jeg er rimelig utslitt nå! Han er 3 mnd, vokser og legger på seg som han skal, og er blid og fornøyd på dagen, så det er ikke noe galt med han. Vi har fått til fine rutiner med legging nå, han legger seg i egen seng en gang mellom 19-20, etter å ha fått nattpysj og mye pupp. Da sover han mellom 3-4 timer, våkner og skal ha mat. Etter dette sover han maks 2-timers-økter, og som regel bare 1/2-1 time. Han "knør" mye, ligger og kaster på seg, lager litt lyd. Tar han opp i senga vår slik at han lett kan gis mat, da han roer seg når han får amme. Han har en del luft, men fjerter fint, og lager ikke noe særlig "mage-vondt-lyder". Noen som har noen tips til hva vi kan prøve for å få han til å sove flere 3-4 timers økter? Veit at barn er forskjellige, og at kanskje min gutt rett og slett trenger mat hyppig, og også at dette kanskje går seg til etterhvert - men er SÅ trøtt og sliten! Far til barnet deltar så mye han kan, det begrenser seg selvsagt i forhold til hans evne til amming;-) Vi er IKKE interessert i noen skrikekurer, og vi ønsker å ha han på vårt soverom i noen måneder til..
Søskendrøm<3 Skrevet 15. oktober 2007 #2 Skrevet 15. oktober 2007 Hei. Ser du gir han mye pupp før leggetid, men gir du pupp oftere på kvelden? Jeg gir jenta mi pupp ofte på ettermiddagen. Ca kl 16, 18 og 19. Da sover hun i ca 6 timer i strekk.
Jubajuba Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 15. oktober 2007 Han får så ofte han vil ha på kvelden, så det blir gjerne hver time det, sa ja - han får pupp oftere på kvelden.. Har tenkt tanken om at han kanskje ikke får nok, men han har i snitt lagt på seg 300 gram per uke de siste 4 ukene, så det er nok ingen tvil om at han får tilstrekkelig med mat..
Jubajuba Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 15. oktober 2007 Han får det også, men spytter den bare ut igjen.. Tar den først på natta, og kan drøye oppvåkninga opptil en halvtime da, men når klokka blir 3-4 på natta er det ingen hjelp å få fra smokken.. Er så trøtt og uopplagt, og har SÅ lyst å sove lengre enn 3 timer sjøl. Men har ikke noe lyst å gi MME så lenge jeg sjøl har nok melk, så det ser ikke ut som om jeg får meg 4-5 timers søvn med det første.. Skal jo egentlig ikke klage, i og med at barnet er friskt, men så blir jeg så misunnelig på alle de som skryter av at deres barn sover så lenge på natta..
Lisa81 blittmamma! Skrevet 15. oktober 2007 #6 Skrevet 15. oktober 2007 Jeg var i samme situasjon som deg i begynnelsen,og en natt var jeg så trøtt og frustrert at kjæresten min tok klumpen vår ut i stua og vugget henne i søvn da hun våknet etter 3 timer.. Jeg regnet alltid med at hun skulle ha mat, men det trengte hun ikke! Siden da sover hun nesten gjennom hver natt. Jeg gir også masse pupp før leggetid ,og passer på at hun raper før jeg legger henne ned.(ellers våkner hun) Dessuten sover hun bedre på lammfellet. Det har jeg testet ut, hun lager mindre lyder og sover lengre. Lykke til, føler veldig med deg
Jubajuba Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 16. oktober 2007 Dytter litt, kanskje det er flere tips?
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2007 #8 Skrevet 16. oktober 2007 Jenta mi er også 3 måneder. Vi prøver å bade henne hver kveld. Hun blir veldig rolig av det, og det har hjulpet på leggingen. Legger henne ca 19. Da får hun pupp i senga, noen ganger sovner hun mens jeg ammer, og da smetter jeg inn en smokk da puppen detter ut slik at hun ikke våkner. Bærer henne over i egen seng etter en stund, og legger henne på siden. Har merket at hun blir mye roligere på siden enn på rygg etter amming. Hvis hun ikke sovner på puppen legger jeg henne i sengen sin, synger en sang om og om igjen. Hun har bilder i sengen som hun kan se på før hun sovner. Funker ikke dette, så tar jeg henne opp litt, setter meg på sengekanten og vugger henne frem og tilbake tett inntil meg, legger henne så tilbake i sengen, på siden, da sovner hun stort sett alltid. Nå har vi vært ganske heldige da, hun sover stort sett fra 19 - 20 til en gang mellom 4 og 6 før hun skal ha mat. Det hender hun våkner kl 01 en sjelden gang eller når vi har økeperioder. På natta sovner hun bestandig på puppen, da tar pappaen å bærer henne tilbake i seng. Skal jeg gjøre det våkner hun fordi hun ligger helt inntil meg. Og våkner hun kan det fort ta en time med sutteholding før hun sovner igjen. Dette ble kanskje bare en lang oppramsing, men håper det er til hjelp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå