supermammaoslo Skrevet 15. oktober 2007 #1 Skrevet 15. oktober 2007 Hei, Jeg sluttet på p-pillen i mai og siden den gang har jeg hatt syklus på ca 42 dager. Jeg klarer heller ikke finne eggløsningen. Noen som har erfaringer rundt dette? Bør man kontakte lege? Det stod på eggløsningspakken at man skal kontakte lege hvis syklusen er lengre enn 38 dager..
Har 2 Skrevet 15. oktober 2007 #2 Skrevet 15. oktober 2007 Hei du, Jeg har alltid hatt lange og rare sykluser, når de er stabile er de på ca 35 dager. Men noen ganger mindre (ca 30) eller på 40 + som deg. Jeg hadde en periode en del menssmerter, noen mnd. etter p-pilleslutt, følte meg oppblåst og rar. En gang gikk det 50 dager mellom mens. Tenkte jeg kanskje hadde noen syster eller noe, dro til lege som sendte meg til gynokolog. På ultralyd kunne de se PCO på den siden jeg hadde litt vondt, de sa jeg burde trene litt og leve litt sunnere, jeg gjorde det noen få mnd. og mensen ble mer regelmessig på 35 dager igjen. Jeg ble gravid på 2pp, og har nå en gutt på 11 mnd. PCO'en var borte da jeg var på tidlig ultralyd. Jeg tenker at det er bedre å be om hjelp, bli sjekket en gang for mye enn for lite! Lykke til med prøvingen!
nr2-imagen:) Skrevet 15. oktober 2007 #3 Skrevet 15. oktober 2007 sist hadde jeg en syklus på 44 dager. Hadde eggeløsning akkurat 2 uker før jeg fikk mens.. vanskelig å vite når man har EL viss man har uregelmessige sykluser. Men du kan jo prøve å rekne ut på babyverden.no på eggeløsnings kalkulator!!
supermammaoslo Skrevet 16. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 16. oktober 2007 Takk for svar! Blir helt forvirret. Nå kom TR idag, så syklusen ble 31 dager. Man får vel bare ta tiden til hjelp og satse på at man finner el en dag :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå