Gå til innhold

litt utenom tema, TANNLEGEN, help anyone ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

wææ skal til tannlegen i morgen. Jeg har en kraftig betendelse i en tann å lurer på hva hadde dere jort? valge står mellom å trekke tannen å rotfylle den eller å trekke den. Den er den inderste tannen så det har jo ingenting av betydning om jeg mangler den tannen.

Men er det vondt å rotfylle ??

hvor mye koster det å rotfylle å hvor mye koster det å trekke ?

Takker

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det visdomstannen som du har hull i da eller?

For hvis det er det så tror jeg at jeg ville ha trukket den!

Vet det er dyrt å rotfylle ihvertfall! :S Men om det ikke er visdomstannen så vet jeg ikke hva jeg hadde gjort..............

Skrevet

Er det en visdomstann ville jeg bare fått den ut. De råtner uansett og er ikke så mye å spare på. Rotfylling kan være dyrt, jeg betalte vel nesten 2000kr for et ganske dypt hull. Dette var hos privat tannlege.

Det hyggelige var at jeg fikk litt rabatt for jeg satt så stille og klaget ikke :)

Skrevet

Ja,det er vondt..desverre....Og det kan være vondt opp til flere dager.

Pris kommer litt ann på hvor/hvilken tannlege du bruker.

Min tannlege tar opptil 4 lapper for en rotfylling(Han er dyyyyyyr!!!!!)

Du har jo valget,vil du ha tanna eller ikke..men skal man sammenligne er det pinadø like vondt og trekke....!

Var faktisk sykmeldt i 1 uke etter jeg trakk 2 visdomstenner....J***** vondt:(

Lykke til:)

Skrevet

Helt enig i at det er J***** vondt å trekke visd.tenner.. jeg har trukket alle mine,men de nede va aller verst. Dopet meg ned på Paralgin Forte.. Eneste som hjalp..

Men til HI, Viss det er en visdomstann du har hull i, så trekker de den uansett..

De er ikke noe å spare på alikevel.

Skrevet

Men det er ikke sikkert paralgin forte og graviditet passer helt sammen da......!!??

Man kan ikke gå uten noe sterkere saker når en har trukket de!!Kanskje det da er lettere og rotfylle.ikke hvet jeg.....

Skrevet

Prisene på rotfylling av en jeksel ligger vel fra 3000 kroner og oppover. Hvis en har dårlig råd og de andre tennene er gode, så har det nok ikke noen betydning om en velger å trekke. Som regel går det veldig bra etter både trekking og rotfylling. Lykke til!

Skrevet

Det går greit med paralgin under svagerskapet. Les felleskatalogen.no

Skrevet

Det trenger ikke å være så vondt å trekke visdomstann.

Det kommer an på hvor store de er og om de sitter godt.

Jeg trakk en for noen mnd siden, det var ikke vondt i det hele tatt. Da bedøvelsen gikk ut var det litt ubehagelig i en halvtime.

Hvis det er visdomstanna og den er liten, er det sikkert ikke noe stress å trekke den.

Opp med motet!

Skrevet

Sant det da....Men må bare legge til at mine var ikke store!!Men f**** og vondt det gjorde fordi om:(

Bøyer hodet,skal ikke skremme mere nå...;)

Lykke til:)

Skrevet

Jeg har aldri rotfylt noen tann, men det skal ikke gjøre vondt. Mora og faren min har rotfylt tenner. Mora mi har sagt at det verste med å rotfylle tenner er at det tar ganske lang tid i forhold til å plombere et lite til middels hull. Man må ligge og gape høyt lenge mens tannlegen jobber og det er litt slitsomt.

Hvis det var meg det gjaldt, så ville jeg gjort det jeg kunne for å reparere og beholde tanna. Det er et nederlag å trekke tenner uten at man er helt nødt. Vi bør ha 28 tenner, det er bare visdomstennene som er OK å trekke. Jeg har tatt bare to visdomstenner, jeg måtte gjøre det fordi det ikke var plass til de. Visdomstennene mine stod med bare en liten bit opp av tannkjøttet i flere år, og de ville nok aldri vokst helt ut heller fordi det ikke var plass. Derfor måtte jeg operere ut visdomstennene. Noen fjerner visdomstenner rutinemessig, og det er bare tull. Har man plass til visdomstennene gjør det ingenting å beholde de, men når man ikke har plass skal de fjernes. Det var blitt hull i den ene visdomstanna jeg fjernet, og hadde den tanna ikke blitt fjernet på flere år - kunne det nok blitt betennelse i den tanna som kunne spredd seg i kjeven.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...