Gå til innhold

15 uker og lekker fostervann - noen som har erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på legevakten i går og ble henvist til KK. Fikk tatt ultralyd og sett at fosteret er i live og at det er fostervann, men drypper litt fremdeles.

Drikker mye og hviler meg det jeg kan.

Fikk vite at dersom jeg får infeksjon blir ingenting gjort med hensyn til babyen. Synes det høres litt ekkelt ut og kommer nok til å bli et skikkelig hespetre og nekte å høre på fornuft så lenge det er håp.

Noen som har erfart fostervannslekkasje der det likevel har gått bra eller vet om noen som har opplevd det?

Takknemlig for svar.

Tror jeg signerer denne anonymt i dag

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei, jeg har opplevd det men det gikk ikke så bra med meg men det var igrunnen pga av at det var tvillingsvangerskap. Men Det jeg kan råde deg er å ta det helt med ro, tenk kun på deg selv og barnet og det kommer sikkert til å gå fint. Du bør også kreve godt med oppfølging om du ikke får det...

Skrevet

Hvordan merker man fostervannslekkasje?

Jeg er redd for dette, jeg er alltid litt "fuktig" i trusa i tillegg til utflod.

Skrevet

Tenkte ikke på å legge ut hendelsesforløpet, men kan vel det.

Jeg snudde meg i senga og da "smalt" det i bekkenet. Har bekkenløsning så trodde noe der var galt. Satt meg opp i senga og nøs 2 ganger meget kraftig og kjente jeg ble litt våt og kunne ikke forstå at jeg skulle ha så vanskelig for å holde på urinen. Tørket meg, men det var nesten ingenting. Tuslet litt rundt, på kjøkkenet og ut på badet og ble stående i dokø for jeg måtte uansett tisse. Men jeg står der så sildrer det ned beina mine (gikk uten truse, så ingenting som kunne stoppe det) og ble noen dråper på gulvet. Tørket meg med hånden og luktet (måtte jo se om det var urin!) og det luktet ingenting.

Har fått vite at utflod og denne kan gjerne være veldig våt og tyntflytende er normalt i svangerskapet. Det samme er det å lekke noen dråper urin ved hosting og nysing, men den sildringen jeg hadde mens jeg sto rett opp og ned er heller uvanlig.

Tror det er det jeg kan si i farten.

HI

Skrevet

Takk for at du delte historien din.

Ønsker deg alt det beste! Lykke til!

Skrevet

Dytter litt og håper noen andre kan svare

Skrevet

Har ingen erfaring selv. Men så her på Jordmødrene som fulgte Silje som hadde fostervannslekkasje fra uke 15... det gikk jo bra til slutt,men hun holdt vel senga i mange uker..mest på fødeklinikken. Fikk jo tett oppfølgning,så det burde du be om.

Håper det går bra med deg og den lille.

Skrevet

Da legen undersøkte deg, kunne han konstatere at du hadde lekket fostervann. Jeg mener om han kunne se det på noen måte.???

Skrevet

Fikk ikke med meg den serien, vet du hvor jeg kan lese om hendelsesforløpet? Tusen takk for svar forresten ebrand!

Og til deg anonyme, legen baserte det på beskrivelsen, ingen undersøkelse, da det er høyere infeksjonsfare når det har gått hull på fostersekken så vidt jeg forstod det.

Det ble sett på ul at det var nok fostervann.

En stund var det snakk om inleggelse men er glad for at jeg ikke ble det. Men må ta kontakt om jeg får feber eller andre tegn på infeksjon eller om jeg får blødninger eller smerte eller det kommer mye vann.

Skrevet

Du kan gå inn på nrk.no nett tv og se alle episodene der. De følger Silje i alle programmer. Hun lå for det meste på fødeavdelingen. Du kan jo gå å se episodene så for du med deg litt av hendelsesforløpet. Veldig interessant,men kan bli noen tårer:-) det ble det på meg..

Lykke til

Skrevet

glemte å si det, på babyverden.no står det en hel artikkel om Silje da hun fikk fostervannslekkasje/avgang. Du kan jo lese der og...

Skrevet

så lenge de ikke ser det er noe fiel med morkaken og den fortsetter å produsere fostervann så er det ikke så skummelt som hvis det omvendte. trenger vel ikke si noe mer. men ikke hold igjen på undersøkelsene!

Skrevet

Min søster lakk fostervann, men ikke så tidlig som deg. Tror hun var i uke 20 når det startet. Hun fikk ingen ekstra oppfølging, bare beskjed om å følge med at det ikke tok seg opp. Det er jo egentlig helt idiotisk når jeg tenker på det i dag, men da visste vi ikke bedre. Men det gikk bra og babyen var frisk og fin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...