Gå til innhold

han har begynt å reise seg. Se her alle......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt har begynt å reise seg. Han reiser seg etter alt han kan reise seg etter. Bord, stoler ol. Men han faller å slår seg så mye. Hva skal jeg gjøre i forhold til dette?. Jeg er så redd for hode og nakken hans.

Noen med gode råd og tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvofor er det ingen som gidder å svare egentlig. Det kan da ikke være så uvanlig spørsmål dette her. Det er noe alle må igjennom.

Skrevet

Gidder og gidder.

For vår del har vi aldri lagt ut puter og madrasser på stuegulvet så ungene ikke slår seg når de reiser seg men. Du kan jo f.eks ha på ham sokker med antiskli, eller skinntøfler, så han får litt bedre grep?

Jeg har stor tro på å lære seg å falle også jeg da, så derfor har vi ikke polstret huset vårt.

Skrevet

Hm...Ikke så lett.. Han skal jo ikke slå seg helseløs, men samtidig skal han lære seg å holde balansen.. Husker neimen ikke om snuppa falt så mye når hun drev med dette jeg gitt?!

Skrevet

Hvor gammel er han da? Det er jo helt normalt med knallog fall når de begynner å reise seg og etterhvert går, og man kan ikke passe på de absolutt hele tiden. Men jeg vet om en som begynte å gå når han var 7 mnd!!! og de måtte sette hjelm på han inne fordi han slo seg så mye. ;o)

Man får kjøpt sånne kantbeskyttelser til hjørner, det går jo an å vurdere....

Skrevet

Hmmm, gjorde ikke så mye annet enn å ta på han antiskli sokker her. Tok han selvsagt i mot hvis jeg så at det kom til å skje, men kunne ikke passe på han 24 timer i døgnet heller. Synes ikke han slo seg så mye heller, de lærer fort hvordan de skal takle ting.

Skrevet

Det du må gjøre er vel bare å passe ekstra på. Kan jo ikke akkurat polstre dem heller. Bare ta litt forhåndsregler i huset. Om du har trapp, spisse kanter etc. Senke senga og begynne å bruke sele i vogn. Eller må de jo få lov å røre seg fritt rundt å utforske verden. Min startet å reise seg når han var 6 mnd, gjorde ikke noe mer ut av det enn dette.

Skrevet

Takker for svar.

Han er 10 mnd. Han reiser seg opp, men så slipper han seg. Han faller da endten på siden, men det har også hendt at han har falt bakover, og slått hode i gulvet. Det er dette jeg ikke liker særlig bra. Han har sklisokker på. Og strømpebukse med antiskli på knærne også. Han ingen problemer med å komme seg opp... Hvordan har dere gjort det?

Skrevet

Vet ikke hva slags gulv dere har, vi har tarkett og sønnen vår datt titt og ofte han! Jeg tror ikke man skal begynne å legge puter og tepper omkring i huset for å skjerme dem. Er jo ikke store høyden de detter fra! Og siden de får litt vondt er det en ekstra giv til å lære å gå eller finne balansen!

Det blir nok mere knall og fall med årene!!! Han får ikke ødelagt seg så mye, en liten kul kanskje han får, men ikke mer!!

Sønnen min var 7-8 mnd når han reiste seg, når han var 10 mnd begynte han å gå, så det er ikke noe han vil holde på med lenge!!

Går så bra atte!!

Skrevet

Går så bra atte :) han overlever nok hehe.. bare pass på at han ikke kan slå seg på skarpe kanter og hjørner så går det fint..

Kommer til å bli mange kuler og blåmerker fremover, men sånn er det bare.

Skrevet

det er ikke så mye du kan gjøre.. annet enn å kanskje hjelpe han på vei til å skjønne hvordan han setter seg ned igjen!

da har dere kommet langt på vei!

de har godt av ¨slå seg litt.. da skjønner de konsekvensene av ting (etter hvert:o)

ellers så er det greit å vite at barn har ikke vont av å falle fra egen høyde..men kan jo være lurt å la han gå med lue inne i nærmeste fremtid:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...