~Mita~ Skrevet 15. oktober 2007 #1 Skrevet 15. oktober 2007 Vet vi må betale for tannlege timene, men får vi gravide noe rabatt?? noen som vet? Må nemlig til tannlegen på torsdag for å tette noen hull.. kan bli dyrt detta.....
skiensjente78 Skrevet 15. oktober 2007 #2 Skrevet 15. oktober 2007 Jeg fikk ingen rabatt. men tannlegen min vil helst ikke ha gravide til behandling. får ny time etter at babyen har kommet. Kan vel være at noen tannleger gir litt rabatt er ikke godt å vite.Men dyrt er det uansett, altfor dyrt spør du meg. Lykke til på torsdag!
Hanne31 Skrevet 15. oktober 2007 #3 Skrevet 15. oktober 2007 Får ikke rabatt hos tannlege nei, men man har visst krav på en gratis, vanlig sjekk under svangerskapet. Tetting av hull er dessverre ikke gratis.
corleone Skrevet 15. oktober 2007 #4 Skrevet 15. oktober 2007 Er nok ikke rabatter for gravide lenger. Hos den offentlige tannhelsetjenesten (skoletannlegen) får 19- og 20-åringer rabatt på 75% og enkelte behandlinger blir dekket av NAV, men det gjelder alle pasienter og omfatter ikke vanlige fyllinger. Ellers er 2. trimester den beste tiden til å ta den behandlingen som ikke kan vente til babyen er ute.
~Mita~ Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 15. oktober 2007 takk for svar skal høre med tannlegen, men frykter at dette vil svi på lommeboken...
kidos! Skrevet 15. oktober 2007 #6 Skrevet 15. oktober 2007 Så det ble nevnt noe om gratis sjekk lengere opp. Det har du desverre ikke krav på heller.
Caelyn Skrevet 15. oktober 2007 #7 Skrevet 15. oktober 2007 Vil bare anbefale alle gravide å ta en sjekk hos tannlegen hvertfall etter svangerskapet.. Jeg sleit med oppkast gjennom hele svangerskapet og fødselen og det har ødelagt tennene mine =( Var hos tannlegen i dag, fødte for 1 mnd siden og jeg hadde 11 (ELLEVE) hull!!! Og er ikke snakk om at jeg ikke har pusset tenner eller hatt god nok munnhygiene etc. Tannlegen sa at det nok skyldes hormonene i graviditeten og oppkast... =\ DET blir nok også dyrt oppå toppen av å ha fått en baby..
Gjest Skrevet 16. oktober 2007 #8 Skrevet 16. oktober 2007 Mnja...I "gamledager" sa de at man måtte regne med et hull pr graviditet. Dette er nå tilbakevist og man får derfor ingen gratis sjekk lengre. For oss "vanlige" gravide er det derfor ingen spesiell større risiko hvis vi bare tar vare på våre tenner med puss og tanntråd. De som har spydd som bare det bør derimot ta seg en ekstra sjekk etter graviditeten, for egen lommebok. (11 hull! WOW!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå