$ilje Skrevet 15. oktober 2007 #1 Skrevet 15. oktober 2007 Vi lurer på om noen av dere har prøvd ut forskjellige typer øretermometer, og eventuelt hvilken som er til å stole på. Takker for alle svar
Mamma'n til A&L&J! :) Skrevet 15. oktober 2007 #2 Skrevet 15. oktober 2007 Desverre, ingen øretermomenter er å anbefale! Det er nok kun den "gode", gammeldagse metoden med rektaltemp-måling som duger.. Selvsagt kan du bruke en øretemp for å få en indikasjon på om et barn har feber eller ikke, men du kan nok ikke stole på at antall grader der viser er riktig! Så om du absolutt vil ha et øretermometer, ville jeg hatt et rektaltermometer i tillegg. Du kan jo måle med øretermometeret for å se om barnet er over eller under 37,5-38, og om hun/han har over dette ville jeg kontrollmålt for å se hvor høy temp hun/han virkelig har. Kanskje ikke så viktig med temp på rundt 38, men når tempen nærmer seg 39-40, så ville jeg nok kun brukt rektaltermometer for å følge med temperaturen!
Trultemora er presseklar!! Skrevet 15. oktober 2007 #3 Skrevet 15. oktober 2007 Stoler ikke på Øretermometerene i det hele tatt! Vi hadde slike i bhg, hadde da ei jente som helt tydelig hadde feber! Målte temperaturen 7(!!!) ganger på 1 minutt kanskje! Og temperaturen varierte fra 35.7 til 38.8!! Og da gjorde jeg det på samme måte HVER gang!! Måtte tilslutt ta det i rompa og da kom temperaturen opp på 39.9!! Så jeg kommer ALDRI til å kjøpe øretermometer selv om de se så innmari snedig ut!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå