lykkelig jente:) Skrevet 15. oktober 2007 #1 Skrevet 15. oktober 2007 Min gutt ligger i seteleie. Skal dere føde eller ta keisersnitt?? Hva tenker dere om dette?? Jeg vil helst ta keisersnitt men viss bekkenetet mitt er stort nok så får jeg ikke lov til det.. Syns det er rart at det er forskjellige rutiner og regler på de forskjellige sykehusene..
Reno Skrevet 15. oktober 2007 #2 Skrevet 15. oktober 2007 Foreløpig så ligger barnet i seteleie, men jeg har nesten 10 uker igjen før termin da.. Hvis ikke barnet snur seg, vil jeg IKKE føde vanlig. Da skal jeg ha keisersnitt. Uff, men jordmor sier det er stor sjans for at barnet snur seg før den tid da. Men du får ha lykke til da
miss_chica Skrevet 15. oktober 2007 #3 Skrevet 15. oktober 2007 min lå i seteleie frem til uke 36, så snudde han seg. et godt tips er å stå på alle fire i senga, med rompa i være og riste på rompa. eller stå på gulvet med hendene i gulvet,som en oppned V og riste litt på rompa. fysioterapauten min anbefalte det, så det er jo verdt å prøve =)
Trønderjente82 Skrevet 15. oktober 2007 #4 Skrevet 15. oktober 2007 Jeg sto med rumpa i været i 2 uker og tuppa snudde seg i uke 37:) Verdt et forsøk!
gobop Skrevet 15. oktober 2007 #5 Skrevet 15. oktober 2007 Er i uke 36, og har foreløpig en i seteleie. Jeg ønsker helst å føde vaginalt, men dette er en avgjørelse jeg først og fremst overlater til legene, etter deres vurdering
vips&lillegutt+1SA-prøver Skrevet 15. oktober 2007 #6 Skrevet 15. oktober 2007 Min ligger foreløpig i seteleie, men jeg har 5 uker igjen, så jeg krysser fingrene for at han snur seg;) Tror det er sånn at hvis han ikke snur seg før 37 fullgåtte uker, vil de ta røntgen av bekkenet for å vurdere om jeg kan føde vaginalt.
mylittlecat Skrevet 15. oktober 2007 #7 Skrevet 15. oktober 2007 Jepp! Min har ligget slik i flere uker nå, har 8 uker til termin. Så jeg håper den har tenkt å snu seg innen den tid ) Om den ikke gjør det, tror jeg at jeg har lyst å føde "normalt". (men er kanskje litt tøff i trynet nå, hihi, godt mulig jeg ombestemmer meg) )
pandabjørn Skrevet 15. oktober 2007 #8 Skrevet 15. oktober 2007 jeg er i uke 34 og var på kontroll på onsdag og da sa jm at jenta lå i seteleie, samme for meg hvordan hun ligger siden jeg skal ha planlagt ks i uke 47 men tror ikke jeg hadde vært så høy i hatten om jeg skulle føde vaginalt.....! men hun har jo noen uker på å snu seg da
JonathanTheamamma Skrevet 15. oktober 2007 #9 Skrevet 15. oktober 2007 Min baby ligger i tverrleie, skal til ul neste uke. Håper babyen snur seg med hodet ned, og ihvertfall ikke til seteleie, da vil jeg ha ks...
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2007 #10 Skrevet 15. oktober 2007 I uke 37 lå min i seteleie. Var til legen idag,1 uke til termin, og nå lå den med hodet ned:-)
Babylillo Skrevet 16. oktober 2007 #11 Skrevet 16. oktober 2007 Mitt barn ligger i seteleie. Er i dag i uke 38+5. Fant ut at barnet lå i seteleie i uke 34. Skal ha planlagt ks på Haukland på torsdag (bare om 2 dager!!) Det var ikke noe problem å få innvilget dette. Legen sa jeg kunne velge mellom vaginal fødsel og ks. Jeg har smalt bekken og et relativt stort barn da (3650g i uke 38).
Adriansmor med tulla Skrevet 16. oktober 2007 #12 Skrevet 16. oktober 2007 mi ligger med hode oppe ved ribbebeina på høgre side og føttene ned over til andre siden... håper hun snur sg med hodet ned... men viss ikke kommer jeg ikke til å tørre å føde normalt... men er 55 dager igjenn til termin så vi får håpe hun tar en salto=)
enpå3ogenpå1 Skrevet 16. oktober 2007 #13 Skrevet 16. oktober 2007 seteleie her også. Min ligger også med hodet oppe ved ribbeina på høyre side og føttene nede mot venstre. Har 38 dager igjen idag. Håper virkelig den snur seg, skal prøve "rumpa i været" trikset. Ellers har jeg virkelig ikke lyst på keisersnitt, håper det går å føde vanlig. Har fått høre før at jeg har stort bekken, så kanskje det går med setefødsel og??
Tutla84 og ICSI turneren Skrevet 17. oktober 2007 #14 Skrevet 17. oktober 2007 Jeg er 32 uker nå og den lille ligger i seteleie. Har planta rumpa dypt i bekkenet mitt. Var på sykehuset i går på grunn av lite liv den siste tiden, der sa legen at siden den lille ligger så dypt så er det mindre sjangs for at h*n snur seg........ Så hun ville jeg skulle tenke over setefødsel og om hva jeg ville om ikke den lille snur seg innen 4 uker. Faktisk trodde jordmor at det var hodet hun kjente der nede da hun skulle finne ut hvilken vei den lille lå. Og det var det hun skrev i papirene mine........ Heldigvis fikk vi UL som bekreftet det jeg var overbevist om...... at den lille ligger i seteleie............ Om jeg vil føde vanlig eller ks? Har jo mest lyst til å føde vaginalt, men vil høre hvordan legene vurderer det. Skal jo ha røntgen av bekkenet, vektestimering av den lille m.m. før de sier hva de mener. Og den lille er ikke så liten....... Så vi får se........
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå