Gå til innhold

Forkjølet og homopatiske medisiner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har prøvd det? Får så fort bihulebetennelse. Og i forhold til at jeg er gravid. Homopaten sier det ikke gjør noe om jeg er gravid,men er skeptisk allikevel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt som har en virkning har en bivirkning, og det er gjort lite forskning på bivirkninger av homeopatisk medisin. Jeg ville ikke prøvd det.

Det er noen slimhinneavsvellende nesesprayer som kan brukes når du er gravid, evt kan du bruke lokale steroider som f.eks Nasonex for å forebygge. Da må du sikkert ha resept fra legen din.

Ellers vil jeg råde deg til å bruke saltvanssnesespray, skylle med sånt nesehorn, og holde deg unna syke folk;) Vær varm på beina og sånn:) Håper du slipper å bli syk!

jeg ville snakka med legen om bihulebetennelsene dine, kanskje noe kan gjøres?

Skrevet

Takk for svar. Men legen min har ingen gode råd. Får som regel pencelin og det er sikkert ikke så sunt for fosteret heller. Hun kan jo ikke si det er sikkert hvis det ikke er det.

Skrevet

Homeopatisk behandling anbefaler nå jeg på det sterkeste, dersom du bruker seriøse utdannede homeopater. Det handler ikke om kjemi, men om energiimpulser. Tanken bak homeopati er å få en mest mulig uttynnet potens, som igjen trigger ditt eget immunforsvar og system til å jobbe seg gjennom svakheter og komme styrket ut, enten det er fysiske eller psykiske symptom. Dette har hjulpet meg der skolemedisinen ikke har kunnet bidra(f.eks min kraftige husstøvallergi)- men har også opplevd det andre veien. F.eks får min datter nå antibiotika for nyrebekkenbetennelse- kunne ikke ramle meg inn å gamble med noe alternativt, og bare det, når det er så ille og akutt. Men hvorfor ikke prøve. Du skal ikke være redd for å skade fosteret i alle fall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...