Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2007 #1 Skrevet 15. oktober 2007 Jeg har et problem som jeg sliter veldig med. Nemlig en følelse av å være uklar i hodet. Det føles nøyaktig som å være brisen,bare at jeg i tillegg føler meg generelt uopplagt,trøtt og sliten. Jeg har hatt det slik siden jeg var 18 år.Nå er jeg 25. Den gangen ble jeg livredd og trodde det var hjernesvulst. Det dukket bare opp en dag. Etter utredning hos lege, forsvant det av seg selv,og jeg lærte å takle det. Siden har jeg ikke opplevd det, før nå tidligere i sommer. Da kom det tilbake, og det ødelegger hverdagen min. Har følelsen av å ikke være helt tilstede. Blir ofte veldig usikker og redd. Føler meg nesten gal, men vet jo at jeg ikke er det. Har vært plaget med angst en periode, og da kommer ALLTID denne følelsen. Det forsvinner ikke hvis jeg forsøker å ikke tenke på det. Men etter en stund, når jeg glemmer det, er det borte. Tenker jeg etter, blir redd, stresset eller dagen derpå etter en fest, kommer det tilbake. Noen som vet hva det kan være?begynner å tro noe er alvorlig galt et sted altså...
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2007 #2 Skrevet 15. oktober 2007 tm? og fylleANGST?nei så ofte drikker jeg ikke....Jeg er seriøs nå altså. Dette er skikkelig ekkelt for meg.
Gjest ->>- Skrevet 15. oktober 2007 #3 Skrevet 15. oktober 2007 Gå til legen. Dersom du allerede er disponert for anst og denslags gjør du i hvert fall ikke deg selv noen tjenester med å google etter diagnoser og ta råd fra synsere på et nettfora. Ja, jeg ser at det er en catch-22, men hør på meg likevel. =P
blond Skrevet 15. oktober 2007 #4 Skrevet 15. oktober 2007 Dette kan være tegn på flere ting. Det er nok lurt å snakke med legen din og få en henvisning til psykolog.
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 15. oktober 2007 #5 Skrevet 15. oktober 2007 Noe av det verste en med angst kan gjøre er å goole på nettet etter diagnoser, eller som noen nevner lenger nede, få satt diagnoser på et nettforum...eller sette dem selv. Oppsøk aller helst en lege. Likevel, jeg kommer med et par ting. - Hvis det er noe alvorlig, eller en fysisk sykdom som gjør at du føler deg slik, så ville du kjent på det hele tiden, og ikke hatt opphold slik som du har det. - Har man angst, sender kroppen "feil"signaler, og man for vondt akkurat der man kjenner etter...samme hvor det er omtrent. - Eller det kan være omvendt. Man får litt "murringer" en plass, noe som utløser et angstanfall etterfulgt av "angstperioder". - Har man et psykisk problem; depresjon, angst feks..., så er det helt typisk at man blir virkelighetsfjern, trøtt, svimmel, ør, urolig, redd, nedsatt stemningsleie, høy puls...alt etter som. Ut i fra det du beskriver, så høres det ut som at du har angst, men for all del; husk det jeg skrev helt øverst. Har du nettopp fått barn kanskje?
prebs Skrevet 15. oktober 2007 #6 Skrevet 15. oktober 2007 Hei. For meg kan det høres ut som angst, men det er litt diffuse beskrivelser. Jeg er enig med de andre: 1) Oppsøk din egen fastlege 2) Ikke søk etter diagnoser på nettet Lykke til, håper det ordner seg!
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2007 #7 Skrevet 15. oktober 2007 hei og takk for svar. Fastlegen mener at ingenting er i veien med meg fysisk.Alt er som det skal, og jeg har jo også tidligere fått en MR. Nei barnet mitt er 3 år. Har ikke hatt det siden den gangen jeg fikk MR, jeg har ofte kjent det komme smygende i store folkemengder osv, men nå har det liksom slått inn for fullt. Ingenting er galt med meg Psykisk heller såvidt jeg vet ...Er vel bare det at jeg har slitt endel med angst. Dette kommer fra barndommen av. Hadde ikke en så veldig kjekk oppvekst. Men tusen takk for alle svar
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2007 #8 Skrevet 15. oktober 2007 Du burde ta en tur til legen og sjekke jernlageret ditt. Det du beskriver er typiske symptomer på jernmangel... Ellers ville jeg sjekke om det er noe i kostholdet ditt som forårsaker det. Blir det f.eks. verre når du er sliten eller hvis du drikker alkohol eller hvis du drikker light-brus? Både koffein, aspartam, alkohol og lite søvn kan utløse binyrestress hvis du har lavt hormonnivå. Hvis du tror dette kan gjelde deg må du være ekstremt nøye med å leve sunt og regelmessig. Ta gjerne en type flytende ginseng fra "pine brand" - grønn eske fra helsekost (husker ikke hvilken kjede), koster ca 140 for 10 flasker = 10 dager. Bruk i 1 mnd og sjekk om du føler deg bedre. Sist men ikke minst - ta en skanning av hjernen for å sjekke om det er noe galt der inne, så slipper du i alle fall å være engstelig for at det er svulst... Noe jeg tviler på at det er, for da ville du følt det hele tiden, det ville ikke kommet og gått. :-)
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2007 #9 Skrevet 15. oktober 2007 PS. det kan selvsagt også være angstrelatert dersom det blir verre i store folkemengder. Da skyldes det neppe noe fysisk. Men slik du beskrev det virker det som om du er tåkete i perioder, og ikke i situasjoner? I såfall så tror jeg heller på en fysisk reaksjon, enten en mangelsykdom (f.eks. jern) eller en stressreaksjon (pga. ytre og/eller indre omstendigheter). Hvis det er stress, MÅ du ta det alvorlig, og spise og leve sunt en stund. IKKE sykemeld deg dersom du jobber, da blir du bare slapp, men unngå stress.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2007 #10 Skrevet 15. oktober 2007 Tusen takk! Det var et ganske oppklarende svar! Jeg skal absolutt ta meg en tur for å sjekke jernlageret-Jeg blir faktisk mest slik når jeg er sliten,hvis jeg har drukket alkohol og hvis jeg stresser,når jeg tenker meg om. Kanskje det er jernmangel det har vært hele tiden? Jeg skal si fra hvordan det gikk:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå