Gå til innhold

13 eller 14 uker?


tonnil

Anbefalte innlegg

I følge legen min, sykehuset og mine egne beregninger skal jeg i dag være 13 + 1 på vei, og barnet er ca 7 cm langt (CRL iflg sykehuset i dag). BIM sier at jeg er i min 14 uke, og at fosteret er ca 11 cm langt. Hvorofor er de feil? Det kan ikke være hele lengden til barnet, for den er "bare " 8,5 cm.

 

Jeg hadde første dag av sist mens 15. juli 07, og termin 20. april 08.

 

Forstår ikke dette jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner at det kan virke litt forvirrende... :) Den dagen du har fullgått uke, altså i går da du var 13, begynner uke 14. Så infoen om uke 14 gjelder fra i går og en uke frem, og på den tiden vil fosteret ha nådd ca 11 cm. Noe klokere av dette? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... jeg hadde også første dag av siste mens 16.07.07. Min termin er satt til 24.04.08.

I flg terminberegningene til barnimagen.no skal jeg ikke ha før 1. mai. Håper ikke det stemmer. Vil ikke gå lenger enn jeg må.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette er skikkelig forvirrende. Da jeg var på UL, fikk jeg termin 20.04.07. Hadde egentlig 22.04.07.

Litt rart at du skal gå helt til 1.mai når du starter terminberegning en dag etter meg?

 

I følge boka jeg fikk av legen da jeg var på første kontroll, er målingene slik; 14 uker: full lengde ca 10 cm, CRL ca 8 cm.

15 uker: full lengde 12 cm, CRL 10 cm

16 uker: full lengde 16 cm, CRL 11,5 cm.

 

Hvorfor skal de gjøre ting så vanskelig for oss? =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...