Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2007 #1 Skrevet 15. oktober 2007 Vil gjerne høre deres meninger ang barn og alkohol.Hvor går grensen mener dere?Er det okei å ta seg et Par glass vin etter barna er i seng,eller er dette fy fy. OG som sagt, hvor går grensen ang hva som er ok og ikke?Vet det er mange meninger ute og går angående dette tema
prekæs Skrevet 15. oktober 2007 #2 Skrevet 15. oktober 2007 Ja, men ikke hver dag. Og ja, men aldri full. Deler som regel en flaske med mannen min. Åpner aldr en til.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2007 #3 Skrevet 15. oktober 2007 Hvor mener du grensen går da?Ved å bli småfull?Da sitter jeg her med samvittigheten tynn altså.hehe.Jeg tåler knapt et glass:D
Veronica,Victor&Adelina<3 Skrevet 15. oktober 2007 #4 Skrevet 15. oktober 2007 Syntes det er helt ok, mammen gjør det av og til, jeg ammer OG er gravid, så det blir ikke så mye vin på meg. Men når jeg har fått nr to og h*h har sluttet med å våkne på natten for å bli ammet, kommer jeg helt klart til å ta meg litt vin i ny og ne;o)
Libido- Skrevet 15. oktober 2007 #6 Skrevet 15. oktober 2007 Så lenge det ikke er fyll er det vel greit. Vi drikker ikke vin. Men kan ta oss ei pils eller to på kvelden, en sjelden gang.
prekæs Skrevet 15. oktober 2007 #7 Skrevet 15. oktober 2007 Er jo forskjell på hva folk tåler. Men har en voksen sønn som påstår han aldri har sett meg full. Og jeg er glad i vin, men vet jeg blir sjuk, før jeg blir full...og stopper som regel i tide.
Gjest ->>- Skrevet 15. oktober 2007 #8 Skrevet 15. oktober 2007 Nei. Men jeg synes det er helt greit om andre gjør det, så sant vi ikke snakker overstadig beruselse (det er forsåvidt også greit, men det bør være minst en voksenperson til stede som ikke har merkbar promille). Unntakene forekommer selvsagt - man bør f.eks helt konsekvent være kjørbar dersom man har bosatt seg i øvre gokk og femten mil fra nærmeste legevakt, men det har jo de færreste.
Libido- Skrevet 15. oktober 2007 #9 Skrevet 15. oktober 2007 hva med de som bor i gokk og ikke har førerkort da? Er det uforsvarlig? Må man ha lappen for å få barn liksom? =)
Gjest ->>- Skrevet 15. oktober 2007 #10 Skrevet 15. oktober 2007 Nesj. Nesten ingenting er uforsvarlig. Men jeg synes ikke det å innta alkohol er noen spesielt god grunn til å øke sjansene for at ungen ikke kommer fort nok til lege når'n velger akkurat den kvelden til å spore opp plumboflaska far glemte under vasken og teste om den smaker jordbær, liksom. At stedet er fett å bo på, derimot, er jeg helt med på at kvalifiserer til å ta litt risiko. Også uten lappen. Det har nok mest med meningene mine om alkohol å gjøre. (Det er nok ganske sjelden at folk bor femten mil fra allfarvei med barn og ikke har lappen).
*bolla pinnsvin* Skrevet 15. oktober 2007 #12 Skrevet 15. oktober 2007 Ja, deler gjerne ei flaske på lørdagskvelden for å kose oss. Ingen er i nærheten av å være full og skulle det skje noe som er så prekært at vi ikke har tid til å vente på taxi, så måtte vi vel ha ringt etter sykebil enten vi var edru eller ei.
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 15. oktober 2007 #13 Skrevet 15. oktober 2007 Ja, det er greitt, men selvfølgelig med måte. Omtrent hver fredag lager vi oss god mat etter at barna er i seng, og åpner en flaske vin. Kan også godt ta meg et glass vin en kveld i uken, men aldri mer og ikke oftere. Drikker IKKE med barna.
Den drygaste Skrevet 15. oktober 2007 #14 Skrevet 15. oktober 2007 tar meg max et par pils hvis vi har gjester over på middag og sånn, uteom det drikker jeg sjelden..
børdi Skrevet 15. oktober 2007 #15 Skrevet 15. oktober 2007 Ja jeg tar gjerne et par glass vin og tre når ungene er i seng. Ser ingen problemer med det
JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 15. oktober 2007 #16 Skrevet 15. oktober 2007 Haha, vi bor faktisk mange mil fra nærmeste legevakt og har ikke lappen:( Hvor trist er ikke det a?? Skjønner ikke helt hva vi har drevet med altså. Det til og med flere kilometer til nærmeste butikk... Vi har naboer da, så ungen skal nok komme seg til legen hvis det oppstår en krisesituasjon... Har foreløbig ikke drukket når ungen er i seng, men det er mest fordi jeg nattammer, kommer sikkert til å ta en pils eller to til lørdagsmiddagen når nettene blir lange og kulda setter inn og ungen kan sove hele natten.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 16. oktober 2007 #18 Skrevet 16. oktober 2007 Vi deler ei flaske vin hver fredag, og noen ganger lørdag. Det blir ikke helg uten vin på fredag. Jeg synes grensen går ved fyll. Noen bør kunne håndtere en våken unge uten å skremme den ved å være animert. I går drakk jeg faktisk vin mens ungene var våkne. Men jeg var ikke hjemme da.
___ Skrevet 16. oktober 2007 #19 Skrevet 16. oktober 2007 Vi kan godt ta et par glass vin eller en øll til maten mens ungene er til stede også vi. Ingen blir fulle og skulle det være en krise der vi måtte på legevakta så finnes det både drosjer og naboer.
Diva Muffin Skrevet 16. oktober 2007 #20 Skrevet 16. oktober 2007 Jada vi pimper opptil flere flasker hvert skuddår. I helga drakk jeg alkohol for første gang siden jeg ble mor, det tok nesten seks måneder. Legevakta er 300 meter unna, sykehuset i underkant av en kilometer, så jeg regner med vi er trygge såfremst vi klarer å knyte skoene. Grensen for hva som er ok er ikke godt å si, jeg drakk en boks cider på søndag. Kunne sikkert drukket 5 til uten å blitt særlig full, men det er ikke vits i å utfordre akkurat det. Er nok forsiktigere nå enn før.
Willemo Skrevet 16. oktober 2007 #21 Skrevet 16. oktober 2007 Vi praktiserer den kontinentale alkoholbruken, og det blir derfor ofte brukt alkohol både ukedager og helger. Men forbruket er ikke massivt av den grunn, det dreier seg somregel om en eller to enheter. Minsta er i seng, men det er ikke alltid de to store er det, iallefall ikke i helgene.
Gjest Skrevet 16. oktober 2007 #22 Skrevet 16. oktober 2007 Jeg drikker fortrinnsvis når barna er våkne.
M by M Skrevet 16. oktober 2007 #23 Skrevet 16. oktober 2007 Vi tar et glass vin eller to hver fredag kveld vi etter at mini-sjefen er i seng. Legger oss til ca samme tid som vi gjør ellers og er våkne og i farta når hun vekker oss dagen etter. Man blir jo ikke full av to glass vin og for vår del, tar vi litt vin for kosens skyld i stedet for godteri. Fyll og barn hører overhodet ikke sammen, men normale voksne mennesker holder vel den grensa uten problemer. Ellers så syns jeg heller ikke det er noe galt i å ta et glass vin eller en øl til maten på lørdagen eller til andre anledninger mens det er barn til stedet. Jeg syns barn har godt av å se at man kan drikke litt vin og kose seg med det - at alkohol ikke nødvendigvis er synonymt med fyll og at de kan lære seg å omgås alkohol på en fornuftig måte. Alkohol er en del av kulturen vår, vi kommer ikke utenom det, så derfor syns jeg det er bra å gjøre det til noe positivt og kultivert istedet for den tradisjonelle nordmann-fylla ;-)
KariMari Skrevet 16. oktober 2007 #24 Skrevet 16. oktober 2007 Nei, jeg drikker bare øl! Og ser ingen problemer med å ta et par flasker øl en fredags- eller lørdagskveld. Er jo slettes ikke snakk om noen fyll. Er det fest, er ungene ute av hus selvfølgelig:-)
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 16. oktober 2007 #25 Skrevet 16. oktober 2007 Jeg har ikke behov for å ruse meg så lenge ungen er hjemme, så alkoholen sparer jeg til han er ute av huset for helga. Hadde sikkert fint kunnet drikke meg møkkfull uten at han hadde merket det om kvelden, men jeg bor en anelse avsides (jmf pila), og er på landslaget i fyllesyke. Så han hadde merka det dagen etterpå uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå