Gå til innhold

TRENGER HJELP NUUH! PLIS SVAR!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har idag faatt meg en ny elektrisk avent brystpumpe. har akuratt proevd den for foerste gang, og fikk pumpet ut 60 ml..

er dette mye/lite ?? Hvor mye er et maaltid ? saann ca?

Jenta mi er 2 mndr imorgen. Jeg fullammer. Men vil bare laaere henne aa ta flaske, slik at dette kan brukes dersom jeg trenger d :D Kan jo vaere greit at jeg kan faa stikke ut en tur, og at pappaen hjemme da kan gi tutta flaske osv ;)

Kommer nok til aa pumpe meg om morgenen fra en pupp, for da er det jo mest melk :D Merker det er mindre naa, og klokka er snart 18.00.. :D

Tenkte jeg skulle gi henne denne flasken naa kl 18.30, da er det 3 timer siden forrige maaltid :) men tror du 60 ml er nok ? eller maa hun ha pupp i tillegg naa... ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

P.S har ikke flaskevarmer forloepigt.. saa hvordan varmer jeg denne opp? den staar i kjoeleskapet naa:D

har vannkoker.. kan jeg varme opp vann der og saa heller jeg d i en gryte eller noe og slenger flaska oppi ?

tar jeg evt av tutten oppaa?

Hvor lenge skal den evt ligge i kokt varmt vann?

Skrevet

Tror nok kanskje 60 ml blir litt lite ja, men det er jo bare å prøve, klager hun når flaska er tom kan du gi henne pupp i tillegg. Da tulla mi var ca 2 mndr tok hun ca 100-120 ml til et måltid dersom hun fikk flaske.

Jeg varmet flaska i vannbad (med kokt vann fra vannkoker-tar kortere tid). Kjente på den etter noen min (dryppet noen dråper på innsiden av håndleddet).

Lykke til! :-)

Skrevet

Trenger ikke ta av tutten nei, bare sett flaska oppi gryta.. :-)

Skrevet

Hvor mye de drikker og hvor ofte er ganske inndividuelt, men sånn gjennomsnittelig mengde står på nanpakken hvertfall. En bebis på 1-2mnd drikker som regel rundt 100-160ml tror jeg det står, men som sagt er det jo individuelt. Vi har en tass på 5 uker og han er lang og stor så han drikker mye mer enn det her. Jeg har ikke alltid nok morsmelk på kvelden og da får han mme i tillegg og da ammer jeg først og han drikker da rundt 100 i tillegg etterpå. Jeg gav bare mme en gang og da drakk han 200 ml før han var mett, så han her svelger nedpå. Men har man ei lita tulle og hun spiser kanskje litt mindre og kanskje litt oftere så er man nok innenfor det som står på pakken vil jeg tro.

Skrevet

hei!

jenta mi er også 2mnd og drikker ca 150 ml til vært måltid.

Det viktigste du må tenke på når du varmer opp melka di igjen etter at den har stått i kjøleskapet er å ikke bruke kokvamt vann når du skal varme den opp.

Da forsvinner mange av di viktige næringstoffene som er i morsmelk.

Så du bør varme opp melka i lunkent vann og heller la den stå et kvater i vannnet før du gir henne melka.

og du..ikke glem å fortsette å pumpe på kvelden selv om du har gitt henne flaske.. om du gjør slik jeg forstår at du gjør så vil melka di etterhvert forsvinne på morningen også.

Håper det var til litt hjelp vertfall. Og en liten ting til.. Bor du på randaberg? Hadde vært hyggelig å truffet noen rundt min egen alder med en jevngammel baby en gang:) bodde selv der helt frem til fødsel men flyttet nærmere byen etter det..

Send meg en Pm om du vil prate:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...