Gå til innhold

Får jeg keisersnitt?????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer fælt på dette.. Jeg hadde en ganske fæl første fødsel. Lå tredve timer, uten at det ble noe særlig åpning. De siste tolv timene var det ingen utvikling på åpning, selv om riene kom hver minutt / hvert annet minutt og selv om jeg fikk drypp. Det hele endte i keisersnitt, da fødselen på en måte stoppet opp, og de kunne ikke la lille gutten være inni magen. De kunne ikke gi meg noe svar på grunnen til at dette skjedde, samt at de visste ikke om det ville skje en eventuell neste gang... Jeg er ikke i tredje trimester, men er kun tre mnd på vei. Hva mener dere ??????????????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mulig de kommer til å prøve å overtale deg til å gjennomføre vaginal fødsel, men står du på ditt så får du nok ks ja.

Skrevet

Jeg tror nok at de vil prøve å få deg til å føde vaginalt. Jeg hadde en fødsel sist som endte med hastekeisersnitt, m.a. fordi barnet ikke kom ned i bekkenet. Jeg er hofteoperert på begge sider, og det var spørsmål om dette kunne ha noe med manglende fremgang å gjøre - men de visste egentlig ikke hvorfor det endte som det gjorde.. Når jeg nå er gravid igjen, henviste jordmor meg til "utredning" eller samtale eller noe på føden for å klarlegge om jeg i det hele tatt KAN føde vaginalt, men hun hadde kun fått en telefon om at mine hofteoperasjoner ikke hadde noe å si for at det ble ks sist - så meg ville de ikke snakke med engang :-P Er nå tre uker til termin, og jeg er innstilt på å (prøve) føde vaginalt.

Skrevet

Du vil i hvertfall få time på fødepoliklinikken til time med god oppfølging av jordmor og fødselslege, og en time til røntgen av bekkenet ditt for å se om det er noen medisinske grunner til at du bør få keisersnitt. Hvis du derimot har veldig fødselsangst pga en traumatisk første fødsel kan det hende du får keisersnitt. Jeg ville bedt om henvisning til fødepoliklinikk med en gang for å få samtale med jordmor og lege der. Hadde litt samme opplevelse som deg, og jeg har utviklet sterk fødselsangst pga første fødsel, og skal snart inn til samtale med fødselslege angående evt keisersnitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...