Gå til innhold

Da har jeg vært hos gyn ....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja i dag på dag 15 i min andre dobble Pergokur på rad, så var jeg hos gyn(første UL på Pergo)..

Der var det et stort fint egg som var klar til å slippes i dag eller i morgen sa ho og slimhinna var tykk og fin.

Men jeg hadde jo stoore planer om å sette ELsprøyte denne pp for å være på sikre siden, men gyn sa at det var for sent og helt unødvendig for dette egget kom GARANTERT til å slippe.

Hvordan kan de egentlig vite dette så sikkert?

Egentlig er jeg kjempedeppa etter å ha vært hos ho i dag..ho nekta å skrive ut noe mere Pergo eller Albyl eller noe som helst egentlig:((

Jeg ble såå lei meg..

Ho mente at pga alder og overvekt var sjansene små til å bli gravid og beholde det:((

Jeg fikk med meg ett skjema for utredning av barnløshet som vi skulle fylle ut, men ho trodde ikke vi ville få det på Riksen pga alder...

Så nå må jeg finne meg en spesialist på barnløshet som tar meg alvorlig selv om jeg er 41 år!!!

Ho her er i oslo og jeg vil finne en i Lillestrømområdet, mye kortere vei også.

Hvis noen av dere vet om en som tar oss som ikke er 20 lengre seriøst,så blir jeg glad for navn og tlf hennes, for jeg går ALDRI til ho i Oslo mere nei!!

Trist klem fra en som en gang var en

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tok også min siste CB ELtest når jeg kom hjem nå og var jo helt sikker på at den skulle være positiv nå, men neida, den var NEGATIV!!

Hvordan går det an da hvis det var 100 % sikkert at egget skulle slippes i dag eller i morgen??

Stoler ikke på ho dere gyn jeg altså!!!

Skrevet

Hva viste EL-testen i går?

Jeg tror Aleris i Oslo vil ta deg på alvor, men det er klart at hvis verken alderen eller vekta er på din side så kan de ikke trylle. Har mannen din testet sæden sin?

Skrevet

Veldig kjedelig at noen setter seg til domms over andre på den måten i stedet for å være støttende og hjelpsom...

Hun kunne jo komme med alternativer i stedet for å være så negativ ....

Det er jo allerede vanskelig for deg som det er ...

Bare stå på fremover du -det egget må jo slippe før eller siden da :-)

Skal krysse fingrene for at du treffer med gullegget denne gangen ,så slipper du gjeren flere nedlatende gynekologer !

Ellers har jeg veldig god erfaring med akupungtur og kan anbefale det på det varmeste !!!

Lykke til klem XXX

Skrevet

Fortsett med å være optimist ! Og glem denne gyn. og finn deg en som faktisk kan og vet hva som vil være best for deg. Og du er da ikke gammel !!! Uff, blir provosert av uttalelsene til enkelte leger. Jeg har selv erfart å møte på leger som må oppdras. Som nevnt her kan Aleris være et bra alternativ med bl.a spesialister på fertilitet. Jeg kjenner flere på vår alder som har lyktes etterhvert. Det er en slitsom prosess og da er det så viktig å finne en lege/gyn. som tar oss på alvor og tilpasser hjelpen til den enkelte. Dessuten kan man vel ikke se eggene eller vite egg kvaliteten ved ul, men måle follikel str., ja. Merkelig uttalt av gyn... For det er jo follikel str som avgjør når du skal sette sprøyte. Og har du en tykk og fin slimhinne (burde visst være 7mm eller mer), og det er flott :) Pergo kan faktisk slite veldig på slimhinnen. Etter feks 3 doble pergokurer, så hender det at klaffer i neste pause mnd.

Lykke til hos ny gyn., ikke gi opp ! :)

Skrevet

Tror ikke du får hjelp av det offentlige etter 38 år, men vet at både Aleris og Volvat hjelper "eldre" kvinner. Dere må betale selv, men på den positive siden så slipper dere å stå i kø der. De kjører en kjapp utredning og hvis de kan anbefale IFV-behandling så starter de behandlingen med en gang. (1. syklus etter utredning)

Ønsker dere alt godt og håper det lykkes for dere

• 3 uker senere...
Skrevet

Hei vennen.. ikke lett dette her. jeg vil bare sååååå at dere skal lykkes!!! Du fortjener det såå.. sender over en stor klem fra meg til deg..

Skrevet

Heisann optimist. jeg er innom av pg til å leser her, da jeg snakket en del med deg (og flere) første gang jeg prøvde.

det jeg ville si er at du ikke må miste motet. Det finnes hjelp, du har berre ikek funne de rette menneskene. Dersom du er villig til å gjøre hva som helst så finnes det en privat klinikk i Haugesunf, prøverør altså. Denne klinikken heter Hausken. Jeg skulle egentlig der, men kom aldri så lant. Av de jeg har snakka med så er disse folkene berre helt fantastiske. Jeg blir selv ikke godkjenn i det offentlige, men hos de gjør jeg. Det gjør alt for at alle skal lykkes, og de har bra resultat.

Her er adressen deres:http://ivfhausken.no/

Send de en mail, og fortell kort om situasjonen deres, så får du svar snart,

Lykek til, jeg håper dere lykkes snart

Skrevet

Blir lei meg på dine vegne optimist. Bor jo ikke i området selv, men håper du husker min situasjon for ett år siden. Var hos gyn, og fikk store røde ringer rundt alderen min, 42 år. Fikk beskjed om at egglederene mine var slitne(!) og at eggene var for gamle. Fikk likevel pergo uten å spørre om det. Pergo hjalp ikke, og blodprøver og el-tester viste at jeg ikke hadde el. Likevel sitter jeg her nå med en nydlig gutt på 3 mnd!!! Et flott resultat til tross for gamle egg...

Sier ikke at det er lett, men for all del, gyn. har ikke rett bestandig. Håper du får motet tilbake og blir optimist igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...