Gå til innhold

flaske - avvenning! HJELP!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår sønn på 19 måneder pleier å få med seg en flaske melk i seng for natta ( en skikkelig dårlig vane) og nå er det helt umulig å venne ham av med det!!! Jeg synes vi har prøvd alt og han er virkelig ta. Jeg har prøvd å vanne ut melken, men rent vann vil han ikke ha. Vi har prøvd å ikke gi ham noe, og bare la ham skrike, men etter to timer hyling og skriking, er det ingen av oss som orker mer. Tar gjerne i mot råd!! Vi er litt desperate!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gi han det på tutekopp i stedet. Det renner annerledes av sånne, det vi erfarte var at snuppa ikke ville ha like mye. Og etter hvert tror jeg ikke det er så interessant. Men vi har aldri gitt henne flaska/tutekoppen _i_ senga...bare en gang mellom kveldsmat og legging, mens hun enda er oppe.

Skrevet

Da tassen vår var 17 mnd ble han litt opptatt av å leke hytte under f.eks skrivepulten, kjøkkenbordet osv. For å slutte med flaska i senga lagde vi et godt "reir" med saueskinn og dyne på golvet i hytta og la oss ved siden av han der mens han fikk melkeflaska etter kveldsmat. Dette syntes han var såååå stas. Så var det ut på badet og pusse tennene med fluor i premie. Opp i senga, kose bamsen (aldri hatt behov for bamse, men det tror jeg vi lagde på et vis). Strøk han på panna og sa natta. Siden han fortsatt var litt "salig" etter å ha kost med flaska før han la seg, tror jeg han glemte den på et vis. Satte vannflaske i senga bare sånn i tilfelle. Ble helt paff da han slo seg til ro på første forsøk..

Vi hadde prøvd alle mulige andre ting før, men dette fungerte:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...