Gå til innhold

Hva pokker skal vi gjøre!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnefar flytta inn i leiigheten jeg leier da vi fikk lillegutt i september! Men pengene strekker ikke til:( Vi har ikke penger:( Sosialen hjelper oss ikke heller ettersom han har litt penger stående på en boligsparingskonto!!! sambo går skole og jobber som vikar på kveldstid! men det blir ikke nok penger..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har dere prøvd å søke bostøtte?

Skrevet

Ja, men fikk avslag!!! sykt! Skal jo ha krav på det vel

Skrevet

jeg vet ikke hvilke normer de går etter, men de tar inntekten fra ligningen din/deres. om inntekten da var høyere før er det gjerne derfor. (har ikke så god peiling,har bare hørt litt)

Skrevet

Alternativer:

-Bruke av BSU-kontoen og deretter kvalifisere for sosialstøtte. Det er utrolig uøkonomisk, men må man så må man.

-Du melder deg som student og søker støtte fra lånekassen.

-Din partner melder seg som student og søker støtte fra lånekassen (det har han jo muligens allerede).

-Din partner utsetter skole og jobber mer.

I tillegg til alle disse kommer selvsagt knallhard budsjettering og lavt forbruk. Barnevernet har dessuten en mulighet til å gi dere støtte til nødvendigheter til barnet selv om sosialkontoret har gitt avslag.

Ingen av alternativene er optimale, men utenom det å faktisk slå opp eller å svindle med stønader er det de jeg kan se at dere har.

Skrevet

Hei. Sambo nekter å bruke av de pengene han har strevd i så mange år for å få til, og det forstår jeg jo. Men jeg har fortalt han at jeg mener at han bør utsette skolen og jobbe fulltid! men det vil han ikke!! Dette synes jeg er irritrende for det er ikke alltid man får det som man vil!! Han må ta mer eøkonomisk ansvar synes jeg, uasett hvor bra det er med utdanning!

Gutten vår er 2 mnd så det er vel vanskelig for meg å studere nå, men er det mulig? og får jeg utdanning dekt nå? Jeg kan ikke noe om dette.. Må gøre et eller annet som gir penger! Svindle vil jeg ikke! Da kan han jo heller ikke sove mye over hos oss i fare for å bli oppdaget! nei det gidder jeg ikke..

Skal jeg ha aleneforsørgelse må han flytte hjem til foreldrene og kun ha samvær med gutten! men vi vil jo være sammen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...