Gå til innhold

Hvor langt i utviklingen har deres 3-mnd kommet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vaar er kjempesoet, og driver og prover aa gripe etter ting, men med lukket haand. Hun holder nakken relativt godt naar vi gaar rundt med henne, men kan fortsatt bikke bak med hodet. Hun hater aa ligge paa magen saa det er begrenset hvor mye jeg faar trent henne. Hun kan lofte litt opp men..

Grunnen til at jeg spoer er at vi var paa besok i gaar hos en annen som er noyaktig like gammel (paa dagen). Hun tok ting til munnen og tygde paa det, og virket mye mer "stodig" paa armen og i vippestolen. Faren loftet henne opp til seg etter haandleddene, det kunne jeg aldri gjort med vaar (har vel heller ikke foelt lysten til aa gjoere det..). Prover jeg "dra" henne opp fra liggende til sittende liker hun det ikke, saa det lar jeg vaere og respekterer at hun vil vente.

Er det jenta vaar som er litt sein av seg motorisk? Gjor ikke noe det altsaa, hun er supersosial og kjempeskjonn, men blir litt nysgjerrig bare :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min er 3,5 mnd da, og han skravler som en foss! Griper etter ting som vi holder forran han(over) når han ligger på gulvet, med en og med begge hendene og putter i munnen og tygger på det. Hater å ligge på magen, så får ikke trent han så mye sånn sett, men han er sterk i nakken og holder hodet så å si selv. Men han har alltid vært sterk i nakken da. Han prøver å snu seg fra rygg til mage, men det klarer han ikke ennå, kommer ikke rundt for armen er i veien hehe. Også skrattler han, og det er så herlig å høre på :), det begynte han med for et par-tre uker siden.

Skrevet

Vår lille snuppe griper etter ting med lukket hånd. Men åpner hendene mer og mer ser jeg. Hun holder ikke hodet så veldig godt selv. Vingler litt og hater å ligge på magen hun også. Vi fikk beskjed fra hs om å trene henne mer liggende på magen, så da er det bare å lide seg igjennom litt utrøstelig skrik.. huff.. Men hun pludrer og smiler masse. Har begynt å finne stemmen sin, men ler ikke mer enn litt haha og hoste-latter ved enkelte anledninger..:) Veldig søtt da , men. Babyer er nok forskjellige. .. De blir nok sterkere etterhvert tenker jeg. :0)

Skrevet

Hei Sonia og Sofie.Så morsomt å lese innlegget ditt. Jenta di er akkurat som min. Har bekymret meg litt om hun er litt seint ute, men alle utvikler seg jo forskjellige. Er nok helt normalt. Og som du sa, man må jo bare la de få tida de trenger på å utvikle seg!

Skrevet

Høres akkurat ut som gutten min, han er 3 mnd og en uke!

Han har såvidt begynt å holde ting så han får til å tygge på dem.

Eneste forskjellen er at han syns det er hysterisk morsomt å bli dratt opp etter hendene. Flirer skikkelig da :)

Skrevet

jegb har lest en plass at barn ikke skal ligge på magen når det ennå ikke kan snu seg selv, på grunn av hoftene. så, det finnes vel ulike meninger om det. men det er vel ikke så viktig med den treningen. barna lærer seg alt når de er klar for det.

Skrevet

Det der har jeg aldri hørt før.. har en søster som er fysioterapeut som sier det helt motsatte. det samme sier jo hs og andre fysioterapeuter jeg har snakket med. det er viktig at man lar barnet ligge på magen litt hver dag, ikke lenge dersom det ikke liker det men da heller flere ganger. sitte derimot skal de ikke gjøre før de setter seg opp selv...

Skrevet

Jenta våres snakker som en foss.. Når hun ligger på gulvet skyver hun seg rundt og av og til over på siden og magen.. Hun griper etter ting vi holder foran henne og klarer å holde hodet sitt selv, sjangler litte grann men ikke så mye lenger.,. Er veldig ivrig etter å stå selv mens vi holder henne og hun skal ikke ligge på fanget men sitte og følge med på alt som er hihi:) Hun er også ivrig etter å få med seg tven uansett hvor i rommet hun er.. spennende å se på det som rører seg og fargene.. Når hun ligger på stellebordet så aker hun seg oppover og sparker helt villt med bena:) moro å se på henne.

Skrevet

Bo snakker ikke så mye, men uler litt (på babygymmen særlig) Han kan av og til få tak i tingene som henger der, men det virker litt tilfeldig. Og når han ligger i vippestolen og har feks et tøydyr liggende på magen sin klarer han å få manøvrert det opp til munnen av og til.

Ellers liker han veldig godt å hoppe i fanget eller i sofaen, det blir han nesten aldri lei av, blitt veldig sterk i beina i det siste. Og for nesten en uke siden rullet (les trillet) han fra magen til ryggen, han gjorde det 3 ganger den kvelden men etter det virker det som han har glemt det trikset fullstendig :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...