Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2007 #1 Skrevet 15. oktober 2007 Trenger litt hjelp. Driver å fyller ut søknad om foredrepenger å lurer på en par ting. Hva er det egentlig de spørr etter i punkt 4.1.? (Yrkesaktivitet de 10 mnd før mors staønadsperiode:) Dette er det som står. Skjønner ikke spm jeg:) Å så skal jeg regne ut snittlønnen min, da jeg har en variert inntekt. Skal jeg regne med feriepengene jeg fikk utbetalt eller ikke? SKal i tillegg forklare hvorfor jeg har reknet ut i fra akkurat de mnd som jeg har. Tar ikke med sommermnd da jeg hadde ferie eller var sykemld mesteparten av sommeren. Kan jeg da ta med feriepengene når jeg ikke vil regne med den perioden jeg hadde ferie? Uff, ble kanskje litt rotete. Håper noen tar seg tid til å svare meg, så slipper jeg å ringe å sitte i kø på NAV igjen.
Strutsen har nå 2 gutter! Skrevet 15. oktober 2007 #2 Skrevet 15. oktober 2007 Greiest å ta med seg alle papirene og møte opp på NAV. Det gjorde jeg forrige gang og da plukket de ut de seks månedene jeg hadde hatt høyest utbetaling. Det ble grunnlaget, selv om disse ikke kom i rekkefølge. Tror ikke feriepenger skal regnes med. Sykepenger kan regnes med, men hvis du jobber turnus eller får andre typer tillegg vil jo de falle bort under sykemeldingsperioden og disse månedene vil neppe bli dine beste. Mitt inntrykk er at de virkelig prøver å finne den gunstigste regnemåten for deg innenfor det regelverket som finnes. Det er lettere for dem når du møter opp og de kan gå gjennom papirene sammen med deg.
silje26*lykkelig mor til 2* Skrevet 15. oktober 2007 #3 Skrevet 15. oktober 2007 kan du ikke ta det med arbeidsgiver da? de har jo alt du trenger, her hos meg henter nav inn informasjonen for meg fra arbeidsgiver,eneste jeg hadde med meg av papirer på den søknaden var arbeidskontrakten hvor det sto timelønn,dager jeg jobba etc. og fars lønnsslipp..funka helt fint det
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2007 #4 Skrevet 15. oktober 2007 Arbeidsgiveren din skal sende inn inntekts og skatteopplysninger på eget skjema, så egentlig trenger du ikke stresse med å regne ut gjennomsnittlønnen din. Du skal føre på navnet på arbeidsgiveren/arbeidsgiverne du har hatt de 10 siste måneden før du går ut i permisjon. Det er også et punkt hvor du fører på telefonnummer slik at saksbehandler kan ringe deg hvis det er noe du lurer på.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2007 #5 Skrevet 15. oktober 2007 dersom det er noe saksbehandler lurer på, mente jeg... også legger du ved den siste lønnslippen og bekreftelse på termin. Du kan også føre opp i punkt 7 at du har hatt varierende inntekt I 4.1 kan du jo bare skriva JA....som betyr at du har vært i yrkesaktivitet de siste 10 mnd.
mollybolla Skrevet 15. oktober 2007 #6 Skrevet 15. oktober 2007 Tok bare med alt av lønnslipper og leverte på nav, og de ordnet resten
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2007 #7 Skrevet 15. oktober 2007 Tusen takk for alle svar. Jeg har prøvd å snakke med de på lønningskontoret og arbeidsgiver. Er ikke så mye hjelp å få. Det som er casen er at jeg ikke er enig i utregningen deres. Men de vil ikke høre på meg. Jeg mener at det er unødvendig å regne med mnd fra før jul. (De har gjort det for å få til 6 mnd.) NAV var enige med meg om at det var unødvendig. Så jeg må regne det ut selv å forklare og begrunne i eget brev.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå