Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2007 #1 Skrevet 15. oktober 2007 hei jeg er hjemmeværende med ei datter på 6år og en sønn med ADHD og angst.Jeg er gravid i 5mnd,jobber 10% på renholdsbyrå,jeg er vikar. Jeg har motatt enke pensjon i 6år,fikk 7.900 i pensjon,Har ikke kunne tatt så mye jobbing pga sønn min sin angst,må bli med meg overalt.da han fylte 18 mistet jeg 2.500kr og plutselig nå mistet jeg 3.000 av pensjonen,fordi de mente at jeg kan jobbe når jeg er 36 år,det er greit nok det men ingen vil annsette meg jeg er 5mnd på vei.Jeg bor i kommunal leilighet,da jeg fikk leiligheten sa jeg at jeg klarer ikke 6.500 i leie + strøm.Fikk til svar at jeg skulle få hjelp ,men da jeg trengte hjelp fikk jeg avslag husleie var mitt ansvar,jeg .Jeg får 2.900 i bo støtte og bidrag 1250.og barnetrygd for jenta.utbetalt ca 12.000 i mnd.minus husleie, innboforsikring ,barneforsikring,strøm. ikke mye igjen da. hvordan betaler jeg leie på 6.500,når jeg får 4.900.den 20 og da er det forfall på leie den 20. venninna mi sier jeg har krav på overgangsstønad fram til jentungen er 8,så lenge jeg har så liten inntekt,og jeg står registrert som arbeids søker. jeg la inn en søknad på t.kontoret,for 1 1/2 mnd siden og jeg ringte i dag og ho sa at det ikke lå noe inne på meg.Helvete blir så sint,ho jeg pratet med mente at jeg har rett og skal ha det men saksbehanler har fått beskjed om å kontakte meg i dag men neida ikke hørt noe .Er det noen der ute som har noe gode råd? og det verste av alt er at naboen min er flyktning og betaler 1.500kr enn meg i husleie fordi at hun er flyktning.Har ikke noe imot flyktninger men det sabla systemet,her i landet.Og ho saksbehandler hva pokker har jo gjort med søknaden min!!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2007 #2 Skrevet 15. oktober 2007 Kanskje ikke så jævli lurt å bli gravid når man ikke har økonomi til det???
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2007 #3 Skrevet 16. oktober 2007 er uenig med deg,kan være en ufrivillig graviditet,at man kansje har brukt prevensjon og ikke fungert,og ikke vil ta abort? Der kommer debatten om å snylte på trygd igjen. kansje noen har snylta akkurat for samme situasjon.økonomien,mens andre er pga egoisme. er ikke rase hater men hva med dem som kommer til norge,som overnevnt sier husleie på 1.500kr mindre fordi dem er flyktninger,dem får alt dem hvet om alle pengerettighetene før dem kommer til norge.og du som sliter med dette JA du har krav på overgangsstønad har ei svigerinne på t.kontoret som har sjekka det stå på ditt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå