friendship Skrevet 15. oktober 2007 #1 Skrevet 15. oktober 2007 Hei! Hva synes dere om dette? Middag paa en restaurant, med 50 gjester. Etterpaa blir gjestene fraktet med buss (10 km, ca 12 min) til et festlokale, med levende musikk, fri bar, kaker, dans. Her kommer ytterligere 50 gjester. Vi har meget stor familie, som vi begge er sterkt knyttet til, paa begge sider.Vi har lyst til aa ha en litt mindre middag (ja, 50 er ikke lite, men vi kan ikke kutte ned noen) med kun familie og nermeste venner. Grunnen til at vi velger aa flytte gjestene er fordi vi ogsaa vil ha fest for alle vaare venner. Det er vanskelig aa ha kaffegjester paa restaurant. I tillegg saa kan vi ha fri bar i festlokalet, for vi kan ordne alkohol selv. Min fetters bestekompis er norgesmester i bartending og har sagt ja, sa det blit ikke en daarlig "hjemmelaga" bar. Vi gifter oss kl 13, og har derfor middag kl 15. \vi vil at festen skal beg kl 18, da det ikke er saa sent. Vi vil jo ogsaa at de resterende gjestene skal faa en fin kveld ogsaa. Hva synes dere?? Er det dumt aa gjoere slik??
Vicky 83 Skrevet 15. oktober 2007 #2 Skrevet 15. oktober 2007 Høres veldig greit ut å dele det opp slik, tenkte på det jeg også. Får i pose og sekk - fin middag på restaurant + en fest for alle der dere kan begrense utgiftene fordi dere selv kan ordne alkohol og annet selv. Hadde det vært meg hadde jeg nok begynnt festen senere. Å komme til en fest klokken åtte er jo helt greit. Dere trenger tid til fotograf, mingling, middag, taler og evt. sanger.
Vannmann35 Skrevet 15. oktober 2007 #3 Skrevet 15. oktober 2007 Vet om noen som har gjort det samme - det var veldig vellykket det:-) Men, jeg vet også om noen andre som gjorde dette - dvs - inviterte folk til kaffen (som jo dette da vil være) - da var det flere som ble fornærmet og ikke kom av de som ble invitert utenbys fra. Mente at skulle de først ta turen, betale både for den og gave til brudeparet, for så å ikke en gang få middag - så kunne det være det samme. Så alt avhengig - du kan få mange ulike reaksjoner.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 15. oktober 2007 #4 Skrevet 15. oktober 2007 Synes iallefall du bør lage litt nattmat til alle på festen etterpå da, men sånn generelt så misliker jeg å dele opp til kaffegjester og middagsgjester. Da bør det iallefall være et klart skille på at BARE familie til middag og vennene etterpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå