Gå til innhold

Når skal man begynne smøring nedentil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått tips om å smøre mellomkjøttet (fælt ord, men dog...) med olje for å være bedre rustet mot revning.

Men når skal man begynne å smøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror jeg begynte sist da jeg var en 6mnd på vei. Smurte nesten hver dag.. veldig hyggelig hvis mannen hjelper til:))

Skrevet

Jeg smurte forresten med jordnøttolje.. Hilsen anonym over her:)

Skrevet

hvor får man kjøpt denne olja da? apotek??

Skrevet

Jeg kjøpte den jeg brukte (Weleda) i en helsekost butikk. Begynte vel rundt uke 30, og smurte hver bidige morgen og kveld. Er vel ikke helt overbevist om at det hjalp så veldig, men som en annen nevnte her, så KAN det jo føre til litt kos da!

Skrevet

Jordnøttolje har jeg sett de har på apoteket. Weleda produkter selger de på helsekost og økologiske butikker. Veldig god serie. Jeg bruker svangerskapsoljen fra de nå, å den er kjempedeilig. Lukter godt:) Håper den hjelper mot de fryktede strekkmerkene!:) Uansett deilig å smøre seg!

Skrevet

På helsekosten. Kjøpte den på lørdag.. Der sto det selvfølgelig en mann. "Hei, du jeg skal ha sånn olje jeg kan smøre "mellomkjøttet" med!!! Kjempegøy!;)

Skrevet

Kansje?? Hvem vet? Jeg gir det en sjanse i allefall!:)

Skrevet

hmhm dette var helt nytt for meg jenter, men det skal jo nevnes at dette er min første. Dette tipset skal jeg nok følge opp ja:) ps hvor får du kjøpt svangerskaps olje for å forebygge strekkmerker?? bruker bare tjukk fuktighets krem nå, men hvis det er noe som funker bedre ja takk:)

Skrevet

stod i et av gravid bladene at det ikke hjalp. Var i en sånn "jordmor-svarer-spalte":( om det hjalp, så var det bare mot de bitte små revnene-og det er jo ikke de vi er redd for i hovedsak? Så dropper den greia jeg, og nøyer meg med krem/olje mot strekk-merker som foresten mange sier heller ikke hjelper.....sukk.

Tror man er mest utsatt for å revne mye om man får en rask fødsel på slutten liksom.Nyter vel lite med olje da...... Men de har visst veldig fokus på dette nå, i alle fall i Stavanger jf artikkel i avisa om tema for noen md siden.

Skrevet

Jeg begynte to mnd før fødsel med nr 1, og legen som forløste lille jenta vår sa at det var veldig tøyelig, dersom han ikke hadde måttet klippe pga sugekoppen så hadde jeg ikke fått en rift.

Mannen min og jeg merket stor forskjell på tøyeligheten i mellomkjøttet etter hvert som vi hadde smurt i noen uker.

Til å begynne med var det ganske ekkelt og lite behagelig/tøyelig, men etter hvert ble det meget tøyelig...helt fantastisk hvor mye det hjalp.

Jeg er i alle fall ikke i tvil om at dette er verdt "arbeidet".

Brukte jordnøttolje og hvetekimolje...billige og nøytrale oljer fra apoteket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...