Gå til innhold

NOEN SMARTE DIBMOEDRE HER ???? HJELP MEG!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Idag er dagen kommet. Fra i dag av skal vi laere lille tutta vaar at hun maa ligge i sin egen seng :) Hun er 2 mndr imorgen, saa vi foeler det er paa tide naa :D Blir saa trangt om plassen i senga vaar.

Har proevd litt aa legge henne i sin egen seng, men gitt opp ganske raskt tidligere.. har nok mye med at vi begge har vert troette, og har gaatt halvhjertet inn i forsoeket...

Naa har vi begge planlagt at DENNE uken, skal vi gjoere det! Begge har god tid, pappaen begynner i ny jobb neste uke.. :D saa da har vi jo muligheten til aa kvile paa dagen =D

Men det jeg lurer paa da.. hvordan gaar jeg frem for aa gjoere dette.. ? Har proevd aa legge henne i senga foer men hun vaakner etter maks 30 min hvis vi er heldige... Sprinkelsenga er noksaa stor da, saa kan jo vaere det, at det er saa aapent.. ?

Tidligere kvilte hun paa dagtid i vogga si.. men der har hun begynnt aa vaakne igjen nesten med engang vi har lagt henne... og hun maa sove foer vi legger henne i den.. Saa naa har det blitt vogna hun har sovet i paa dag og kveldstid. og vaar seng paa natta. Men vi maa trille vogna for at hun skal sovne =( og stappe inn tutten UTALLIGE ganger:P

Hvordan har dere gaatt frem for aa faa babyen til aa sove i sin egen seng?? Noen gode tips eller raad?? Noe vi IKKE boer gjoere?

Har faatt et nytt saueskinn av svigermor, som jeg har lagt i senga naa.. haaper det skal hjelpe litt ogsaa.. :P

takker for ALLE raad og tips :D :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Småen syntes også at sprinkelsenga var for stor. Det som hjalp her var å begrense plassen med et teppe på den ene side av kroppen og over hodet.

På dagtid har jeg noen ganger lagt han i senga i våken tilstand og lekt litt med han og snakket om hva som er i rommet. Dette for å gjøre han fortrolig med rommet og senga. Etter hvert gikk jeg ut et par sekunder og gikk inn igjen. Slik ble han vant å ligge der alene...

Håper du fikk litt hjelp. Lykke til med tilvenninga :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...