Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 15. oktober 2007 #1 Skrevet 15. oktober 2007 Hei. Idag er dagen kommet. Fra i dag av skal vi laere lille tutta vaar at hun maa ligge i sin egen seng Hun er 2 mndr imorgen, saa vi foeler det er paa tide naa Blir saa trangt om plassen i senga vaar. Har proevd litt aa legge henne i sin egen seng, men gitt opp ganske raskt tidligere.. har nok mye med at vi begge har vert troette, og har gaatt halvhjertet inn i forsoeket... Naa har vi begge planlagt at DENNE uken, skal vi gjoere det! Begge har god tid, pappaen begynner i ny jobb neste uke.. saa da har vi jo muligheten til aa kvile paa dagen =D Men det jeg lurer paa da.. hvordan gaar jeg frem for aa gjoere dette.. ? Har proevd aa legge henne i senga foer men hun vaakner etter maks 30 min hvis vi er heldige... Sprinkelsenga er noksaa stor da, saa kan jo vaere det, at det er saa aapent.. ? Tidligere kvilte hun paa dagtid i vogga si.. men der har hun begynnt aa vaakne igjen nesten med engang vi har lagt henne... og hun maa sove foer vi legger henne i den.. Saa naa har det blitt vogna hun har sovet i paa dag og kveldstid. og vaar seng paa natta. Men vi maa trille vogna for at hun skal sovne =( og stappe inn tutten UTALLIGE ganger:P Hvordan har dere gaatt frem for aa faa babyen til aa sove i sin egen seng?? Noen gode tips eller raad?? Noe vi IKKE boer gjoere? Har faatt et nytt saueskinn av svigermor, som jeg har lagt i senga naa.. haaper det skal hjelpe litt ogsaa.. takker for ALLE raad og tips :D
BettyBoob Skrevet 15. oktober 2007 #2 Skrevet 15. oktober 2007 jeg hadde mini i sengen med meg til han var 6 mnd. dvs, han sov halve natten i vognbagen (sengen var så stor, så han roet seg lettere i en trangere seng) og resten sammen med meg. fungerte gdt for oss. etter 6 mnd roet han seg ikke lenger hos meg og sov da hele natten i sin seng. jeg lot ham styre når han var klar for dette selv
*Rutletutt* Skrevet 15. oktober 2007 #3 Skrevet 15. oktober 2007 Hei, jeg har slitt med det samme med Milla - hun er nå 11 uker og først i helgen fikk jeg henne vekk fra min seng...hun har slitt med kolikk da, så jeg ville vente til det var bedre før jeg stresset med soverutinene. Hun har veldig lett for å våkne med en gang jeg beveger på henne om kveldene og nettene. Jeg legger henne i vognen og triller henne i søvn (ammer henne til hun sovner, men hun våkner jo med en gang jeg legger henne fra meg) - nyttet ikke bare å trille på gulvet, men måtte ha en kant å trille over slik at det ble litt "hunping". Jeg har en treningsmatte på gulvet og triller bakhjulene over kanten på den - da sovner hun ganske kjapt. Bærer så hele vognbagen opp og setter den i sengen hennes;o) Den er lun og trang - babyer liker stort sett ikke at det er for åpent rundt seg når de skal sove. Jeg har lammeskinn i både sengen og vognen - selv om det ble lunt og godt i sengen da, hjalp det ikke her. Natt til fredag og lørdag hadde jeg henne på eget rom - og hun sov da veldig godt. Verre med meg siden jeg løp frem og tilbake for å skjekke henne...;o) Men i natt hadde jeg henne ved siden av sengen vår og hun sov da fra 23-7, fikk litt mat og sov to timer til:o) Så jeg håper det fortsetter sånn:o))) Hun bruker ikke smokk så jeg har kjøpt gaskluter som jeg har vasket helt myke som hun koser med i vognen - først har jeg hatt den inntil kroppen min, så den lukter av meg. Lykke til:o)
Mona + kid Skrevet 15. oktober 2007 #4 Skrevet 15. oktober 2007 Du kan prøve å rulle sammen et teppe eller en tynn dyne og legge det langs kanten i senga slik at senga virker litt mindre. Da blir det kanskje ikke så åpent... Lykke til!
M@mm@ til mine barn Skrevet 15. oktober 2007 #5 Skrevet 15. oktober 2007 Har du en t-skjorte eller noe med din lukt på som du kan ha i sengen hennes ? Ikke så stort at hun kan få det over hodet, men klippe den opp kanskje ? Så tror hun at du er der. Men det er og viktig at hun ligger litt trangt. For ellers så føler de seg ensom og alene.
Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 15. oktober 2007 takk for tips =) dytter litt her, for vil gjerne ha mer :D
Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 15. oktober 2007 dyyyyyytt
LadyLuck & Skrevet 15. oktober 2007 #8 Skrevet 15. oktober 2007 har du lagt på skinnet selv? da godtar hun det bedre for det lukter mamma. det eneste som har funka her, er å legge han ned, stryk på kinnet, si godnatt og gå ut av rommet. mye grining de første tre dagene, men nå ligger han seg ned, og evt leker med smokken eller kluten til han sovner. bare vær tålmodig, og vent så lenge du kan med å gå inn, tøy det litt og litt lengre hver gang, så skjønner hun fort poenget. Og ikke bli fortvila om hun til slutt ender i din seng de første nettene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå