Gå til innhold

Sliter med kroppen min.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 28 år og er veldig plaget av cellulitter/appelsinhud. Har alltid hatt dårlig blodsirkulasjon, selv om jeg har vært aktiv. Fryser lett og er alltid iskald på bena, merker nesten ikke at jeg er kald for jeg er blitt så vant til det. Nå vil jeg såvidt vise meg naken forran min kjære...jeg blir deprimert hver gang jeg skal prøve klær for å finne noe til min nye kropp. Jeg er ikke tjukk, er vel ganske slank...men når jeg ser på meg selv i speilet, føler jeg at jeg har kroppen til en 50 årig dame.

Noen flere som har det slik? Eller finnes det råd for hva jeg kan gjøre annerledes for å få det bedre med meg selv? Det sliter på meg, og jeg vil så gjerne føle meg litt bedre!

• 1 år senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg føler meg også som en gammel dame...det går ut over selvfølelsen og selvtilliten og dermed også forholdet til mannen..Det finnes vel noe mot appelsinhud, laserbehandlinger eller slikt? Jeg skulle ha gjort mye med min kropp, fjernet magen, cellulitter, forminsket lår og rumpe og fått hvitere tenner...

• 4 uker senere...
Skrevet

jeg synes at dere skal prate med mannen deres om det, ta det opp på en ordentlig måte uten at det blir sånn klage i farta type ting. Det har menn en tendens til å avfeie som syting. ta det opp, si at dere sliter med dere selv og sliter med å føle dere vel naken sammen med ham etc. jeg er sikker på at han vil støtte dere i å spare litt penger og gå til behandling for huden og kanskje få gjort noe med magen. I mellomtiden mens dere venter så kan dere jo unne dere en time hos hudpleier, farge bryn og vipper og stelle ansiktet godt. Det hjelper også litt iallefall. Vet ikke hvor mye cellulitter dere har, eller hvordan egentlig magen ser ut. Damer har jo en tendens til å overdrive skavankene sine mer enn de behøver. MEN, jeg leste et sted at 95% av alle kvinner i ALLE, ALLE, aldre har cellulitter! Det er unntakene som ikke har det. Bare sånn at man ikke skal føle seg alene om det. Man kan også prøve seg hos legen og si hvordan man har det og da akn man jo faktisk få dekket en del skjønnhets inngrep på grunn av at det sliter enormt på den psykiske helsen. Vet om noen som har fått dekket mage operasjon pga strekmerker og "hengemage" etter fødsel. jeg er blant dem som har tenkt å prøve å få det til etter jeg er ferdig med barna. Har masse strekkmerker på magen, og da får man jo ikke trenet opp den "ødelagte" huden slik at magen blir stram igjen. Avslutter med å si at jeg har jo fått denne kropen etter en krevendes graviditet og tøff fødsel, men ut kom verdens nydeligste gutt! Da var det jo egentlig verdt det...!

• 4 uker senere...
Skrevet

Hei!Vil bare si deg at det er håp!!Jeg fødte i desember 07.Hadde masse appelsinhud...Det jeg gjorde var å begynne å sykle..Jeg er på et treningsstudio.Det fungerer ypperlig.Det er blitt drastisk mindre av appelsinhud!! Jeg føler meg mye bedre! Treningen for meg har hjulpet meg både fysisk og psykisk!

Vil bare si at jeg vet akkurat hvordan du har det!!!!

Ha en fin dag!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...