Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 15. oktober 2007 #1 Skrevet 15. oktober 2007 Jeg får ikke en eneste jævla jobb. Ser ut som karrieren min blir bensinstasjon. Fikser det ikke mer. Det er faen meg klin umulig. Jeg må inn til oslo for å ha en liten sjangs, og da er hele poenget borte. Hjelper ikke akkurat at jeg bare er 23 år heller. Har følelsen av at folk legger bort søknaden med en gang det står hvor gammel jeg er. Dette gjør ikke akkurat underverker for hvordan jeg har det om dagen akkurat. Jeg har søkt jobber i et halvt år, og jeg kommer ikke inn til intervju en gang. Jeg begynner å ta det personlig nå.
Twintipp og himmelblå Skrevet 15. oktober 2007 #2 Skrevet 15. oktober 2007 Hva med å begynne på studier?? Starter opp etter jul igjen. Jeg tar deltid studie, 75 %, bachelorgrad over 4 år. Da kan du jobbe ved siden av.. Angrer ikke et sekund! Det burde ikke være så vanskelig i dag da.. Hvilke jobber søker du da?? Klem til deg
Turid Laila Skrevet 15. oktober 2007 #3 Skrevet 15. oktober 2007 Hvor bor du? og har du førerkort klasse C? For på min jobb er kvinnelige sjåfører noe de ser etter. Da det ikke er noen kvinnelige sjåfører fra før, hehe... Men sjansen for at du bor i nærheten og har C-lappen er vel liten Jeg søkte også jobb i ca et halvt år før jeg ble innkalt til intervju og endelig fikk en jobb!
Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 15. oktober 2007 For godkjente deltidsstudier må jeg ha arbeid innenfor et yrke som er relevant for utdannelsen, har jeg fåt beskjed om. Jeg vil jo studere, jeg kom ikke inn i år fordi jeg ikke fikk tak i noen jobb innenfor det jeg vil studere. Jeg søker på absolutt alt. Men her jeg bor er det mange om beinet, og jeg har ikke mulighet til å jobbe i oslo. Er snart på gråten her.
Twintipp og himmelblå Skrevet 15. oktober 2007 #5 Skrevet 15. oktober 2007 Du trenger ikke det på Høgskolen der jeg går ihvertfall... Mange i klassen min som aldri har jobbet innen dette i det hele tatt. Men, du.. det ordner seg alltids skal du se! Ikke gi opp.
Hera Skrevet 15. oktober 2007 #6 Skrevet 15. oktober 2007 Stå på! Jeg vet akkurat hvordan du har det. Jeg er nemlig i samme båt selv. Jobber på bensinstasjon og vil laaaangt vekk derfra. Ikke fordi jeg ikke liker jobben, men fordi sjefene er helt på viddene! Jeg er 35 år, har jobbet i dagligvare og bensinstasjon siden jeg var 16 år, har også fagbrev innen butikkdrift. Men jeg er ikke interesant nok, jeg heller. Fikk avslag fra Jysk med begrunnelsen at jeg ikke hadde kompetanse nok til å være butikkmedarbeider i Jysk. Så jeg søker videre med godt mot, en dag får jeg drømme jobben, og mens jeg venter på den sliter jeg helsa av meg på en bensinstasjon! Men det er lettere å få jobb, mens man er i jobb. Dessuten må man jo ha noe å leve av også:=) Ønsker deg masse lykke til i jobbsøkingen, og selv om det er tøft: Vær POSITIV, også til den jobben du har nå, da går alt mye lettere + at du får goodwill den dagen du trenger en referanse eller attest:0)
Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 15. oktober 2007 twintipp...hvor går du på skole?
Gjest Nordavind fra sør Skrevet 15. oktober 2007 #9 Skrevet 15. oktober 2007 Boliger, sykehjem og hjemmetjenesten trenger folk over hele fjøla....det er et kjempetrivelig yrke og man trenger ikke og være hjelpepleier for å få jobbet der...jobber selv på psykiatr4iske boliger og storkosær meg med det:) Kan jo ta kurs, som ikke nødvendigvis er vidreutdanning...jeg har fått mange jobber på vekterkurs setifikatet mitt....
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 15. oktober 2007 #10 Skrevet 15. oktober 2007 Har du satt opp CV og søknad ordentlig da? Mange tror det bare er å sende en søknad, men hvis den ikke er "skrevet" på riktig måte så havner den fort i NEI-bunken. Så det er KJEMPE viktig ) Men for hva jeg vet så er du kanskje en kløpper CV-søknad skriver ) Uansett, masse lykke til. Håper du får en jobb du trives i snart!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå