Gå til innhold

Er det sjanse for at jeg kan bli gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heihei! Til min store glede har endelig sambo sagt seg villig til å prøve å få en liten spire nå=) Dette vil si at jeg slutter på p-pilla når jeg har tatt den i to uker av brettet. Er det sjanse for at jeg kan bli gravid nå, eller vil jeg bare få mensen dersom jeg slutter på pilla nå?

Håper på raskt svar=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vil nok få mensen innen en uke eller noe, og (forhåpentligvis) eggløsning ca 2 uker etter.

Men vær obs på at det å bli gravid etter p-pillebruk kan ta lang tid...

Skrevet

Jeg brukte ikke lang tid på å bli gravid etter p-pille bruk. Ble gravid i 4pp.. Hadde gått på p-piller i 5-6 år ca... Så det trenger ikke nødvendigvis ta lang tid.. Ei venninne av meg ble gravid i 6pp...

Skrevet

Jeg sluttet på pillen midt i et pillebrett og ble gravid på første eggløsning. Desverre endte det i spontanabort i uke 7 for min del, men eggløsning kom i hvert fall tilbake med en gang etter 8 år på pillen.

Lykke til!

Skrevet

Takk for alle svar=) Må bare spørre om noe til=)

Så denne uka har jeg altså ingen mulighet i det hele tatt? Er det ikke rundt om nå at jeg har eggløsning?=)

Skrevet

Hei

du vil få en bortfallsblødning (det man er vant til å kalle mensen når man går på pillen). Ca 2 uker etter dette kan du forvente eggløsning.

Lykke til :-)

Skrevet

Okei=)

Takk skal du ha!! Nå krysser jeg fingrene og håper på det beste=)

Skrevet

Hei, og velkommen som prøver!

Man anbefales å ta ut et p-pillebrett, istedenfor å slutte mitt i, men det utgjør vel ikke den helt store forskjellen....

Jeg har en venninne som ble gravid etter èn mensblødning etter p-illeslutt. En annen venninne rakk aldri å få første blødning før hun var gravid! Selv gikk jeg på p-piller i 15 år før jeg sluttet på de i mars. Fikk heldigvis stabil syklus med en gang, men er fortsatt ikke gravid.....

Som du sikkert skjønner så prøver jeg å si at det er store forskjeller, og at tålmodighet er din beste venn fremover!

Ønsker deg masse lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...