Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2007 #1 Skrevet 15. oktober 2007 når de skal regne ut mine foreldrepenger... Tar de utgangspunkt i de 6 best tjente månedene av 10 månder. Men regner de med brutto eller netto lønn? Jeg har 36% skatt, så vil jo gjøre en stor forskjell. Håper på svar!
Mannemor Skrevet 15. oktober 2007 #3 Skrevet 15. oktober 2007 Hei ;-) De tar utgangspunkt i fastlønnen din. De tar ikke med overtidspenger,bonuser o.l. Jeg har 100% lønn og får 1070,- dagen. Forrige mnd var der "bare" 20 virkedager så da fikk jeg 1070 * 20. Denne mnd er der 23 virkedager og får derfor får jeg litt mer denne mnd. Jeg betaler samme skatt som jeg gjorde hos min arbeidsgiver :-)
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2007 #4 Skrevet 15. oktober 2007 jeg ringte nav idag faktisk, og de sa det var forskjellig for hver arb giver, men siden jeg har jobbet der siden mars bare, så kunne de ta gjenomsnittslønnen fra mars av.da får jeg med feriene også, og jeg fikk jo ikke feriepenger siden jeg bare har jobbet der siden mars, og da hadde jeg jo ekstra lite inntekt i ferien. uffuff. noen som har noen gode svar på dette??
Phantom´ Skrevet 15. oktober 2007 #5 Skrevet 15. oktober 2007 De pleier å se det ut fra hva som er mest gunstig for deg. Har du tjent mye tidligere, men lite i dette året kan de ta et snitt av 3 siste år, om du har fast lønn nå vil de ta utgpkt i den lønna du har pr i dag. Har du variabel lønn tar de et snitt av de siste mnd (usikker på om det er 6 eller fler mnd de da tar snitt av. Selv gikk jeg en god del opp i lønn 3 mnd før jeg gikk ut i perm sist. Da regnet de ut fra den nye lønnen, i og med at svangerskapspengene skal erstatte forventet inntekt.
mammaen til Luca Skrevet 15. oktober 2007 #6 Skrevet 15. oktober 2007 Hos meg har de kun tatt månedslønnen og delt på antall "arbeids"dager det var den første måneden jeg var sykemeldt. Ifølge min regning så blir det ikke riktig uansett, og som tillitsmann i firmaet der jeg jobber har jeg prøvd å ta det opp med de. Men neida, det er som å stange hodet i veggen på det kontoret! Så iår kommer jeg til å gå ned i underkant av 100 000 i lønn fordi jeg mister alt tillegg og i tillegg mister lønn med den utregningen de har gjort hos meg. Grusomt irriterende
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå