Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kom på at jeg glemte å nevne bekymring nr. 2. Lillegutt i magen har stort sett vært veldig aktiv. Noen dager har jeg lurt på om han er på vei ut av navlen min. Bevegelsene kan variere mellom hard pressing av store kroppsdeler og skarpere spark med fot eller arm. De siste 3-4 ukene har han plutselig fått 2-3 dager innimellom hvor han er mye roligere. Jeg kjenner at han beveger seg innimellom, men mye mykere og roligere bevegelser. Noen dager må jeg kjenne riktig godt etter hvis jeg skal kunne kjenne bevegelsene. Så kommer det plutselig dager igjen hvor han er sitt "gamle jeg". Jeg lurer på om det er vanlig at babyene tar slike "hviledager" i magen, og om det også er vanlig at de roer litt ned på intensiteten i bevegelsene i 3. trimester. Jeg har lest flere ganger at så lenge man kjenner bevelgelse er alt som det skal være, men det som stresser meg er det jeg har lest om endring i bevegelesesmønstret.

Bør jeg slå meg tilro med at så lenge jeg kjenner bevegelse en gang i løpet av dagen så er alt slik det skal være?

Jeg er idag i uke 33.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det sånn jeg også. Jenta mi er i hundre i mange dager på rad, og så tar hu en dag eller to "pust i bakken" før hu er på'n igjen. Jeg tar det iallefall med ro så lenge jeg kjenner bevegelse. Hadde jeg vært like aktiv som det lillejenta mi er, så hadde jeg trengt en hviledag eller to innimellom jeg også for å si det sånn!

Skrevet

Sånn er det i denne magen også... Noen rolige dager, så noen svært aktive. Tror det er normalt jeg:)

Skrevet

det går litt opp og ned, sånn som med oss :)

husk at det blir bare trangere og trangere der inne etterhvert som tiden går!

Skrevet

Jeg har selv en veldig aktiv krabbat her inne, er nå i uke 40,5 og nå er det nesten enda værre.. Det er ikke ubehagelig, men vondt når h*n starter opp.. å det er ofte...

Men det kan også være en dag det er roligere, men jeg kjenner fortsatt liv der inne..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...