Minigull07/11 Skrevet 15. oktober 2007 #1 Skrevet 15. oktober 2007 I dag er det 14 dager igjen til termin... Hmmm... Føler at hele kroppen er klar for å bli ferdig med denne graviditeten. Alt er i hus og vi er klare for at den lille skal komme! Var på kurs på Ahus for en uke siden og da sa jordmor at vi som er førstegangs må også tenke på at disse ukene før termin er de siste kjæreste-ukene vi har, etter bebisen kommer vil vi være en FAMILIE for alltid... Ikke to, men tre! Det slo meg ikke helt før da at: "oj, jeg skal bli mamma jeg gitt!" Når jeg ser tilbake på dette året har jeg gått gravid i 9 av 10 md, og egentlig uten helt og vite det bare tenkt, beby beby beby!! Haha... Og jeg skulle ALDRI bli en av de som tenkte sånn... Haha.. Men hvordan blir det etter fødselen? Hvordan blir vi som foreldre? Hvordan er det og ikke ha mage mer...??? Haha.. Off, blitt så filosofisk de siste dagene! Akkurat nå tenker jeg mest på fødselen og hva jeg har i vente... Skrekk-blandet-fryd om at det kan skje når som helst! Ikke helt fornøyd med å leve i uvisshet... Måtte bare få ut litt tanker som jeg har hatt inni meg... Noen andre som vil fortelle hvordan de har det disse siste ukene/dagene før termin?
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2007 #2 Skrevet 15. oktober 2007 ...er tredjegangs-gravid..tredager til termin. Du må virkelig nyte tiden alene...virkelig. Jeg går og gruer litt jeg også nå mot slutten...livet skal snus fra "sove lenge om morgenen", trene når jeg vil, store unger som klarer seg selv..til at en baby totalt styrer meg..men, jeg gleder meg også.
Gullet og frøet <3 FØDEKLAR <3 Skrevet 15. oktober 2007 #3 Skrevet 15. oktober 2007 Hvordan var kurset på Ahus? Jeg og min kjære skal dit neste onsdag skjønner du, og er litt spent..
prøvekluten+3små Skrevet 15. oktober 2007 #4 Skrevet 15. oktober 2007 ..og jeg har termin i dag og har fortsatt vansker med å innse at livet snart blir totalforandret..ikke har jeg pakka bag eller noe..denne fødselen kommer til å komme på meg som julekvelden på kjerringa..og det selv om det faktisk er min tredje
Minigull07/11 Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 15. oktober 2007 Kjempe fint kurs! Fikk masse info... Greit å ha med notatbok! Ble mye roligere etter omvisningen på føden også... Sambo følte at han endelig fikk svar på det han lurte på, det var mest praktiske ting som parkering hvor han skal gå osv! Et veldig nyttig kurs, særlig for oss førstegangs. Alle sykehus bør ha det samme tilbudet! Ps. Filmen var ikke ekkel, bare litt gammel! Haha... Måtte le litt... Kos dere!
Gullet og frøet <3 FØDEKLAR <3 Skrevet 15. oktober 2007 #6 Skrevet 15. oktober 2007 Hehe! Det kan jeg tenke meg. Sånne filmer blir sikkert vist år etter år uten å fornye de. Det var samboeren som ble så ivrig på å få dra på kurset, med tanke på hva han skal gjøre underveis osv.. Jeg har lest massevis om alt som har med fødsel å gjøre, men synes det er bra å få litt innputt fra de som jobber der og andre som skal føde. Greit å få en omvisning på føden også, siden jeg ikke har peiling på hordan det ser ut på en fødestue. Lykke til med fødselen til deg!! Det kan vell skje ganske snart nå tenker jeg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå