Gå til innhold

Tenner og natterutiner.....sammenheng?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei min lille er 5, 5 mnd og jeg vet at det klør noe forferdelig i gommene til minsten. Kan dette føre til at han våkner så ofte om natten og tro han er sulten????

Når jeg skal få han til å sove litt på formiddagen, så pleier jeg å legge han i dobbeltsenga...må ligge ved siden av for å holde han i handa. Hver gang har han en rutine på å ta handa mi og gni den fram og tilbake på gommene sine. ( ser ut som han prøver å spise opp hele handa mi) Pleier å smøre på litt sånn Dentinox, og etter noen minutter så sovner han. I natt skulle han plutselig våkne hver 2. time....kan dette ha noen sammenheng? Noen som sliter med det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lillemor her er oxo 5,5 mnd og har den siste uke begynt å våkne hver natt. Hun har sovet hele natta siden hun var 3 uker, men nå.......nei........Jeg fullammer enda. Jeg lurer på om hun er sulten eller hva? Jeg gir henne en pupp, så sovner hun igjen.Har ikke peiling. Blir veeeeeeldig bortskjemt når en har et spedbarn som sover hele natta, men plustelig begynner å holde deg våken...

Skrevet

Hmm du har vært heldig du...selv har jeg vært oppe med minsten 2-4 ganger i løpet av natten siden han ble født. De få gangene han har sovet 5 timer sammenhengene er fra 19 tiden på kvelden og da rett etter mat. Nå føler jeg ofte han bare tar ut sutten med vilje, og later som han gråter....prøver å vente litt for å se om han roer seg, men da blir han illsint og hyler og da sliter vi med å få han til å roe seg igjen.

Kjenner du noen tenner på vei? Jeg synes å kjenne at det er tynnere gommer der fortennene skal komme, og jeg ser en hvit prikk ved øvre jeksel. Gleder meg virkelig til den dagen han sover litt mer sammenhengende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...