Gå til innhold

Noen her som har jugd til helsesøstra??

Anbefalte innlegg

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Tenker på sånne ting som man VET det kommer til og bli en "diskjusjon" utav? Amming, samvsoving el ikke, hvilket leie de ligger i, osv osv?

Var på kontroll med lillebror i dag, og jeg bestemte meg for og si at jeg ammet når hun spurte, men sambo mente at vi ikke kunne juge...

Gjør dere det for og bevare freden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, har aldri hatt behov for å juge? Hva er det du vil juge om da?

Skrevet

Hehehe....nei, ser ingen poeng i juge, hva skal det være godt for da? Helsesøstra lager vel ikke et hushelvette fordi du ikke ammer!!?

Gjest Sekretøsa
Skrevet

ho spurte om jeg kun ga brystmelk, og jeg sa ja. selv om jeg ikke gjør det. Ho brukte 10 minutter på og mase om detta forrige gang, så jeg tenkte at jeg ikke orka det nå...

Skrevet

Nei, det ser jeg ingen poeng i... Er da ikke hun som bestemmer?

Skrevet

Neh, det hadde jeg ikke giddet å juge om, spiller da vel ingen rolle for henne om ungen får pupp eller mme, så lenge han får i seg mat?

Gjest Sekretøsa
Skrevet

nei, det er ikke hs som bestemmer, men jeg vet av erfaring, at og si at man har sluttet og amme, skaper en laaaaaang diskusjon, og det fant jeg ut nå at jeg ikke orka en gang til.

Skrevet

Nå har jeg fullammet begge mine i over 5 mnd så jeg har ikke erfaring med det, men om jeg hadde så hadde jeg nok signalisert ganske sterkt at det ikke var noe å diskutere....

Skrevet

nei, jeg sier både at jeg ikke ammer og at lillegutt sover på mage.... og at han ikke får tran. hehe! får støtte uansett jeg, kjempekoselig helsesøster. og uansett så står jeg for de valgene jeg har tatt, og har ingen problemer med å forsvare mine valg hvis det skulle bli diskusjon.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg hadde nok ikke jugd, om jeg likte helsesøstra. men ho signaliserte ganske bra når hun var på hjemmebesøk, at "her er det jeg som står for snakking, og alle spørsmål skal stilles av meg, og du må følge alle mine råd"... derfor jeg ikke orka og si noe imot ho...

Skrevet

Har aldri lygd til henne, for hun er jo der for å hjelpe meg. Ikke for å dømme meg. Men har hatt en god del diskusjoner med henne=) Men det er jo bare moro, og vi blir stort sett enige til slutt.

Skrevet

Her så har hs spurt om dei sover heile natta og det har da ungane min gjort, ho har ikkje spurt om dei sover i egen seng og sovner sjav osv så det har eg bare ikkje fortalt noko om. Nr 1 sov i senga våres til han var 19mnd og måtte ha hjelp til å sovne fram til han var 16mnd. Men når ho spør om han sov heile natta så får ho svar på det ho spurte om.

Om dei får tran så seier eg nei. Me et fisk også er det ekstra D-vitamin i laktoseredusert mjølk som begge får. Er bare nr 1 som trenger det men eg gidd ikkje skille på dei. Nr 2 får vanlig mjølk i bhg mens nr 1 har med seg. Der er dei ikkje sammen så det gjer ikkje noko. Drikker så lite mjølk her i huset ellers at det er sjeldent eg har vanlig mjølk.

Så eg svarar på det ho spørr om og ikkje noko meire enn det. Trenger ikkje legge ut i det vide og det breie om alt. Om ho hadde spurt om eg amma og ikkje gjorde det så hadde eg sagt nei, laga ho noko mas ut av det så hadde ho fått ein forklaring på kvifor og ferdig med det.

Skrevet

ja jeg sa jeg amma når jeg ikke gjorde det...hadde akuratt mista melka og gadd ikke ta den diskusjonen med de..

også da de sa jeg skulle ta mindre pulver i melka nikka jeg og sa meg enig i det osv..

Skrevet

Nei, det har jeg aldri gjort. Ikke sett behovet. Men nå har vi alltid hatt en hyggelig helsesøster også da. Ser ikke noen grunn til å lyve selv om du ikke ammer. Antar at du har grunner til hvorfor du ikke ammer, noe helsesøster ikke har noe med.

Skrevet

til min helsesøster hadde jeg nok det,men det er fordi hun er en gammel hurpe som ikke hører på det vi hadde å si å hun kunne virkelig ikke oppføre seg,bare leitet fram det negative( alt var negativt i hennes øyne)

Skrevet

det er det rareste jeg har hørt. hvor skal du juge om det?

og om hun tar en diskjusjon på det så si du ikke er interessert da..

snodig hvor redd man er for konfrontasjoner med HS altså. så lenge det funker for deg det du gjør så stopp opp for det mener jeg da!

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Bra jeg ikke er alene Kine! !

ho begynte i dag og si at "ja, han har lov til og veie et par gram til før han kanskje måtte kutte på måltidene"... ????

Skrevet

å herregud..ja det er det samme opplegget her da...sier jeg skal ta mindre melkepulver i melka ?

nei vet du hva..

og for å få sagt det,så ER det faktisk noen HS som kjefter deg huden full for at du ikke ammer.sådetså..

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg er forsovit enig med deg whitelily, men jeg kjente at jeg ikke var i humør til noe diskusjoner. Jeg skal si fra neste gang vi skal dit, om ho spør (noe ho helt sikkert gjør...)

Skrevet

jeg har faktisk sagt til mi at jeg ikke orker noe diskusjoner på flere ting, og det aksepterte hun..

men de er jo alle forskjellige akkurat som oss ;)

lykke til neste gang, du gjør uansett det som er best for deg og liten :)))

Skrevet

Om du er veldig misfornøyd med henne eller om kjemien mellom dere ikke stemmer, kan du jo bytte helsesøster. Det er litt godt at kjemien stemmer=)

Skrevet

Jeg har jugd i den forstand at jeg har sagt at alt går bare bra og sånn, mens jeg i virkeligheten har vært på sammenbruddens rand av søvnmangel og lite (=null) hjelp av min bedre halvdel i fht nattevåk og slikt, rett og slett fordi jeg ikke ville bryte sammen på helsestasjonen.

Og har latt være å si at mine små av og til har ligget på magen og sovt på dagen.

Utenom det har jeg ikke jugd. Men av og til orker jeg bare ikke ta de diskusjonene og velmenende rådene..

Skrevet

Hender jeg bare jatter med ja. Anser meg selv som ett relativt voksent og fornfutig menneske, og er i stand til å ta våre egne avgjørelser for hva vi mener er bra og ikke bra for barna våre.

Han drikker for det meste vann når han er tørst og melk til brødmåltider. Men det hender uansett at han får litt epleuice eller appelsinjuice, men gidder ikke si det til helsest for jeg vet så inderlig godt hva som kommer. Det er ikke sånn at han lever på juice, men av og til får han en smak, ikke hver dag en gang... Og da blir vår hs på grensa til hysterisk.

Skrevet

Det siste var ett eksempel da. Men gidder ikke dra dit og be om råd og div. Så når de begynner, hender det jeg jatter bare med, spesielt til hun ene. Hun andre mer fornuftig da... Har fått så mange merkelige råd og teorier derfra at det....

Skrevet

jeg har heldigvis ikke behov for å lyve for min hs, for hun er så utrolig grei, men så ha jeg jo da forsåvidt bedt om å få henne fremfor ei som jeg ikke liker, som jeg garantert ikke ville ha fortalt at jeg lar ungen sove på mage på dagtid ganske ofte, fordi hun liker det og roer seg veldig da, og får ut luft bedre.

her jeg bor er det mange greie helsesøstre og jordmødre, men også noen "verdensmestere" som er inngrodd i sine egene meninger og ikke særlig folkevennlige av seg, desverre. så forstår godt de som på en sliten dag ikke orker diskusjoner med de.. som f.eks den jordmora som ble dritsur da jeg sa at det var ammepress her i landet, og hun svarer med: jeg hører folk sier det, men jeg fatter ikke hva det er som gir press...! det er nå bare sånn at morsmelk er det beste for barna, og mme er ikke aktuelt om det ikke er ytterst medisinsk nødvendig..! (nei, mon tro hvor i alle dager presset kan komme fra..?!) nå skal det også sies at hun er rimelig heslig på alle punkter.. :s

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...